خودپرداز بلاکچینی: انقلابی جذاب در صنعت رمزارز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس آخرین خبرها، بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک روسیه، Sberbank (اسبربانک) 100 میلیون دلار بر روی 5000 دستگاه خودپرداز بلاکچینی سرمایه‌گذاری کرده است که می‌توانند رمزارز و خصوصا بیت کوین استخراج کنند.

طبق گزارشات، این بانک یک کارت گرافیک داخلی را به 4,917 خودپرداز دیگر اضافه خواهد کرد، تا بتوانند از تراکنش‌های در بستر بلاکچین پشتیبانی کنند. خودپردازهای جدید، علاوه بر استخراج بیت کوین و انجام ماینینگ، تراکنش‌ها را هم از طریق بلاکچین بین یکدیگر انجام می‌دهند، که این کار یک انقلاب در صنعت بلاکچین و رمزارزها محسوب می‌شود.

اسبربانک، حدود 44 درصد از سرمایه‌گذاری‌های شخصی کشور را در اختیار دارد. این بانک 14,200 شعبه و 7700 دستگاه خودپرداز در سراسر روسیه دارد. بزرگترین سهامدار این بانک، خود حکومت روسیه است. Herman Gref، مدیرعامل اسبربانک، وزیر سابق اقتصاد و تجارت روسیه بوده است. او به عنوان یک فرد علاقمند به نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید و پیشرفته، مثل بلاکچین، شناخته می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در ساخت این خودپردازها، نه‌تنها نوآوری جدیدی در فناوری محسوب می‌شود و باعث بهره بردن از مزایای بلاکچین مثل امنیت بالا خواهد شد، بلکه با توجه به قیمت بیت کوین و سودبخشی استخراج آن، می‌تواند سود زیادی را برای قدیمی‌ترین بانک روسیه به‌همراه داشته باشد.

اسبربانک اولین خودپرداز بلاکچینی دنیا را خلق کرده است!

طبق گزارشات، برای این خودپردازهای بلاکچینی، که می‌توانند استخراج بیت کوین را انجام دهند، بودجه‌ای بالغ بر 108,501,718.05 دلار، اختصاص داده شده است. درنتیجه، برای هر دستگاه خودپرداز، هزینه‌ای حدود 22,066.65 دلار خرج می‌شود.

کلید تکنیکی ایجاد قابلیت کار بر روی بلاکچین برای این خودپردازها، داشتن کارت گرافیک بوده است. کارت گرافیک‌ با کمک Nvidia Cuda برای سیستم عامل نصب می‌شود، تا امکان تشخیص تصاویر و احتمال کار در بلاکچین را فراهم کند.

با وجود این‌که خودپردازهای بیت کوینی خلق جدیدی نیستند، اما خودپردازهای عادی بانک که با فناوری بلاکچین کار کنند، هیچوقت قبل از این وجود نداشته‌اند.

منبع
cryptopolitan.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments