صحبت‌های جالب مدیرعامل سندباکس از امکانات عجیب آینده!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که به نظر می‌رسد هیجان‌های مربوط به متاورس در حال کاهش است اما یکی از پیشگامان این حوزه همچنان به توسعه و پیشرفت این دنیای مجازی امیدوار است.

به گزارش وبسایت کوین‌تلگراف، سباستین بورگت، بنیانگذار The Sandbox، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کوین تلگراف برخی از افکار و دیدگاه‌های خود را در مورد وب ۳ و شرایط فعلی متاورس به اشتراک گذاشته است.

به گفته این توسعه‌دهنده متاورس دروازه‌ای به سوی تجربیات جدید است که هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند گام‌به‌گام با تخیل انسان پیش برود. او در بخشی از این مصاحبه گفت:

وب 3 و متاورس ما را قادر می‌سازد تا به کاوشگر تخیلات خود تبدیل شویم و جهان‌های موازی جدیدی را ایجاد کنیم. در نتیجه می‌توانیم تجربیاتی را که دوست داریم انتخاب و زندگی کنیم.

بنیانگذار سندباکس همچنین اشاره می‌کند که متاورس تاثیر زیادی در فرایندهای اجتماعی شدن، ایجاد روابط اقتصادی و افزایش تعامل بین جوامع داشته است. او معتقد است تا یک دهه آینده تحولات بسیار بیشتری در این فضا رخ خواهد داد:

ما تصور می‌کنیم طی 10 سال آینده متاورس طرز تفکر ما در مورد کار، معاشرت، بازی و کسب درآمد از طریق فرصت‌های اقتصادی را عمیقا تغییر خواهد داد.

بورگت معتقد است که پلتفرم‌ها و توسعه‌دهندگان باید مشغول طراحی فرایندها و برنامه‌هایی شوند که سرگرم‌کننده باشد. همچنین او اعتقاد دارد توجه به نظرات و خواسته‌های کاربران بسیار ضروری است:

ما این اکوسیستم را به وجود آورده‌ایم اما تجربیات و ساختارهایی که کاربران می‌سازند و به اشتراک می‌گذارند این بستر را هدایت خواهد کرد.

بورگت بیان می‌کند که حاکمیت متاورس باید از طریق راه‌اندازی یک سازمان مستقل غیرمتمرکز و استفاده از مکانیسم‌های رای‌گیری به کاربران منتقل شود.

Sandbox یک پروژه متاورس غیرمتمرکز و متن‌باز است. این بدان معنا است که داشته‌ها و فعالیت کاربران قابلیت انتقال دارد. بورگت در بخشی از صحبت‌هایش گفت:

محتوایی که شما در سندباکس مالک آن هستید قابل انتقال به سایر متاورس‌ها است.

این توسعه‌دهنده مشهور جزو حامیان تمرکززدایی است و از ساختارهای وب ۲ انتقاد می‌کند:

ما کاملا از اصول اصلی متاورس شامل تمرکززدایی، قابلیت همکاری و تعامل و همچنین تولید محتوا توسط کاربران حمایت می‌کنیم.

هنگامی که از بنیانگذار سندباکس پیرامون آینده این پروژه سوالاتی پرسیده شد، او چنین پاسخ داد:

ما به متاورس به عنوان یک بستر سرگرمی غیرمتمرکز نگاه می‌کنیم. در این بستر هرکسی می‌تواند بازی خودش را خلق کند و از این طریق به درآمدزایی برسد. ما گام به گام در حال حرکت هستیم. بزودی اکوسیستمی ایجاد خواهد شد تا پتانسیل‌های The Sandbox بیشتر کشف شود و بازیکنان، سازندگان و شرکای تجاری مزایای بیشتری دریافت کنند.

سباستین بورگت توضیح داد که در توسعه‌های بعدی کاربران قادر خواهند بود تا تجربیات خود را در سرزمین خود بسازند و آن را به اشتراک بگذارند. در حقیقت بزودی مردم می‌توانند محتوای بهتر و اختصاصی‌تری تولید کرده و آن را به تنهایی مدیریت کنند.

مدیر اجرایی سندباکس تاکید کرد کشورهایی مانند ایالات متحده، چین و ترکیه قادر به کنترل متاورس نیستند. این کشورها تلاش‌هایی برای محدود کردن این بستر مجازی انجام داده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments