کاری که به‌روزرسانی اتریوم با اتریوم کلاسیک می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنها چند روز تا به‌روزرسانی ادغام (Merge) شبکه اتریوم باقی مانده است. این یکی از مورد انتظارترین رویدادهای دنیای ارزهای دیجیتال است که برای عملکرد کلی شبکه اتریوم خوب در نظر گرفته می‌شود. با این حال، تأثیر این ادغام روی اتریوم کلاسیک تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، برای درک تاثیر Merge بر اتریوم کلاسیک، باید ببینیم که این به‌روزرسانی چگونه بر عملکرد اتریوم تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، ماینرها مجبور خواهند شد که ریگ‌های ماینینگ خود را خاموش کنند یا به دیگر شبکه‌های سازگار با اثبات کار (PoW) سوئیچ کنند.  اتریوم کلاسیک یکی از جایگزین‌های مناسب است؛ زیرا از همان الگوریتم اجماع اتریوم استفاده می‌کند. در مقابل، بیت کوین از SHA-256 استفاده می‌کند که برای پردازنده‌های گرافیکی اتریوم مناسب نیست.

خطرات احتمالی

افزایش تصاعدی در استخراج‌ با پردازنده‌های گرافیکی، هش ریت اتریوم کلاسیک را افزایش می‌دهد. با این حال، این به معنای رقابت بیشتر بین ماینرها و سود کمتر آنها است. چنین نتیجه‌ای ممکن است ماینرها را مجبور به فروش دارایی‌های ETC خود کند تا هزینه سخت‌افزار استخراج خود را پوشش دهند. در نتیجه، قیمت ETC ممکن است به دلیل افزایش فشار فروش ضربه بخورد. نتیجه فوق به این بستگی دارد که آیا مقدار کافی ETC توسط ماینرها تولید می‌شود یا خیر.

احتمال زیادی وجود دارد که اکثر ماینرها به سادگی GPU های خود را خاموش کنند تا قیمت به بالاترین حد خود برسد.

پتانسیل صعودی

با نگاه از جنبه مثبت، استخراج‌کنندگان کلاسیک اتریوم که به دنبال افزایش ظرفیت خود هستند، می‌توانند از فروش پردازنده‌های گرافیکی دست دوم و ماینرهای ASIC با قیمت‌های ارزان‌تر استفاده کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا از قدرت هش بالاتری استفاده کنند و از مزیت رقابتی برخوردار شوند.

به این ترتیب، این ارز دیجیتال می‌تواند شاهد افزایش محبوبیت خود باشد که ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری را به خصوص از طرف علاقه‌مندان به PoW جذب کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مشاهده دقیق حجم و معیارهای تسلط اجتماعی، چنین نتیجه‌ای را زیر نظر داشته باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments