رائول پال: بیت کوین برای یک جهش جدید آماده است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با کاهش شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین (BTC) به سطوحی که از زمان سقوط پنج‌شنبه سیاه تاکنون مشاهده نشده بود، رائول پال (Raoul Pal) ادعا می‌کند که ارز دیجیتال برتر جهان برای یک جهش جدید آماده است.

رائول پال، تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری و مدیر عامل گروه ریل ویژن (Real Vision)، اظهار داشت که شاخص قدرت نسبی دو هفته‌ای بیت کوین اخیراً به سطحی رسیده است که از زمان سقوط پنج‌شنبه سیاه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون مشاهده نشده بود.

پال همچنین اشاره کرد که شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت کوین به سطوح مشابهی با اصلاح قیمت BTC در بخش اول بازار صعودی سال ۲۰۱۷ میلادی – قبل از جهش قابل توجه قیمت این ارز دیجیتال – سقوط کرده است.

این اظهارات روز یک‌شنبه و پس از سقوط تقریباً ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین از ۵۵ هزار دلار به حدود ۴۷،۲۵۰ دلار منتشر شد. پال افزود:

اصلاح قیمت در بازار صعودی، یک فرصت است، نه تهدید.

نمودار قیمت بیت کوین در مقابل شاخص قدرت نسبی آن.

به نظر می‌رسد وضعیت بازار نیز با ادعای پال مبنی بر آماده بودن بیت کوین برای یک جهش جدید موافق است. به طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین با بیش از ۸ درصد رشد از پایین‌ترین سطح خود در حدود ۴۷ هزار دلار به ۵۳،۵۰۰ دلار صعود کرد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

به دنبال رشد قیمت بیت کوین، ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز دوباره به سطح ۱ تریلیون دلار نزدیک شد. از سوی دیگر، افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین لیکویید شدن حدود ۲۴۰ میلیون دلار از قراردادهای فروش این ارز دیجیتال را در صرافی‌های مختلف به همراه داشت.

بازار سبز آلت کوین‌ها!

هفته گذشته، آلت کوین‌ها نیز مانند بیت کوین روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت آلت کوین‌ها نیز شروع به بهبود کرده است. روز گذشته قیمت اتریوم (ETH) به کمتر از ۲،۳۰۰ دلار سقوط کرد، اما با یک رشد دو رقمی، قیمت آلت کوین برتر بازار دوباره به سطوح بالاتر از ۲،۵۰۰ دلار رسید.

بایننس کوین (BNB) نیز که به کمتر از سطح ۵۰۰ دلار سقوط کرده بود، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشت و در حال حاضر، با قیمت ۵۴۳ دلار معامله می‌شود.

نگاهی کلی به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

بسیاری از آلت کوین‌های دیگر نیز امروز سبزپوش هستند.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت، اما هنوز حدود ۱۰ میلیارد دلار با سطح ۲ تریلیون دلاری فاصله دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments