قیمت اتریوم در ۱۹ ماه اخیر به نسبت بیت کوین در قله!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین به حداکثر میزان خود در ۱۹ ماه گذشته رسید. افزایش فعالیت‌ها بر روی شبکه‌ی اتریوم یکی از دلایل این افزایش قیمت‌ها بیان شده است.

بنا به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم از ۴۵۰ دلار عبور کرد و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه مقاومت ۴۷۰ دلاری را نیز در هم شکست. قیمت ۴۷۰ دلاری اتریوم موجب شد تا به نسبت قیمت بیت کوین، در بالاترین سطح در ۱۹ ماه گذشته برسد.

در چند ماه گذشته اتریوم روند صعودی را در پیش گرفته است که باعث افزایش یافتن قیمت این ارز دیجیتال شده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

دیتاهای Etherscan نشان می‌دهد که تراکنش‌های روزانه‌ اتریوم در دی ماه به حدود ۴۲۰۰۰۰ تراکنش می‌رسد و این در حالیست که در مرداد ماه این عدد به ۱.۲ میلیون تراکنش رسیده است.

افزایش یافتن تقاضا برای توکن‌های دیفای موجب شده تا تقاضای ثابت برای اتریوم به وجود آید.

از آنجایی که این توکن‌ها روی شبکه‌ی اتر مشغول فعالیت هستند کاربران باید کارمزد‌های خود را با اتریوم پرداخت کرده و همین مورد سبب افزایش تقاضا برا این ارز دیجیتال شده است.

از ابتدای خرداد ماه شاهد افزایش توجهات پیرامون توکن‌های دیفای بودیم، این خودنمایی دیفای موجب شد تا اتر خود را بیشتر تثبیت کند و جایگاه خود را محکم‌تر کند.

داده‌های شرکت تحلیلی  Glassnode نشان می‌دهد که کارمزد‌های شبکه‌ی اتریوم به طرز باورنکردنی در حال افزایش است و همین امر باعث بیشتر شدن سود ماینر‌ها شده است.

گلاسنود در بخشی از برسی‌های خود می‌گوید:

ماینر‌های اتریوم در طول یک ساعت گذشته بیشتر از ۵۰۰۰۰۰ دلار از کارمزد تراکنش‌ها درآمد کسب کرده‌اند.

این مبلغ رکورد جدیدی برای میزان درآمد یک ساعته‌ی ماینر‌ها از کارمزد تراکنش‌های درون شبکه است.

باید این نکته را خاطر نشان کرد که با راه‌اندازی نسخه جدید اتریوم، دیگر خبری از پاداش برا ماینر‌ها نخواهد بود و آن‌ها باید جای خود را به اعتبار سنج‌ها بدهند

از سمتی دیگر، موج توجهات به حوزه دیفای، موجب شده تا تعداد زیادی از کاربران به استفاده از پلتفرم‌های غیر متمرکز همچون یونی سواپ روی آورند.

نهنگ‌های بازار اتر هم با این میزان از تقاضا خرید‌های خود را زیاد کرده اند.

Paolo Ardoino مدیر ارشد بخش فنی صرافی بیت فینکس گفت: شخصی به‌شدت تمایل دارد تا ۷,۰۰۰ اتر خریداری کند.

بیت فینکس از جمله صرافی‌هایی است که به تعداد بالای نهنگ شهرت دارد. Gemini و Bitstamp هم از دیگر صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال بوده که میزبان نهنگ‌های بسیار زیادی هستند.

تریدر‌ها پیش‌بینی روند صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم را مثبت می‌دانند.هر دوی این ارز‌های دیجیتال، آگوست را در حالی پشت سر گذاشتند که کندل ماهیانه آن‌ها در محدوده بیش تر از اوج چندین سال اخیر خود بسته شد.

Michael van de Poppe، یکی از معروف‌ترین تریدرهای ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارد که بازار به احتمال زیادی وارد یک فاز تثبیت قیمت خواهد شد و از آن پس بیت کوین به‌ سمت فتح قله ۱۲,۴۰۰ دلاری خیز برمی‌دارد و اتر نیز با جهشی بزرگتر رو‌‌ به رو خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments