زمان مطالعه: 3 دقیقه

بی‌اعتنایی رمزارزهای شبکه پولکادات به روند نزولی بازار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال برای هفته‌های متوالی نزولی بود و اکنون نیز مشخص نیست که این روند، کی و چگونه معکوس می‌شود. با این‌ حال، ارزهای دیجیتال اصلی اکوسیستم پولکادات (DOT) در تاریخ ۲۴ می، یک حرکت جهشی را آغاز کردند و توانستند سود سرمایه‌گذاری خود را در بازه ۱۰ تا ۲۵ درصد نگه دارند. موضوعی که احتمالا نشانه‌ای است از تغییرات زیربنایی در بازار ارزهای دیجیتال.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در اینجا، نگاهی خواهیم داشت به سه پروتکل اکوسیستم پولکادات که در روزهای اخیر، شاهد افزایش قیمت بوده‌اند.

آکالا (Acala) و راه‌اندازی صندوق ۲۵۰ میلیون دلاری برای aUSD

به گزارش سایت کوین تلگراف، آکالا (ACA)، پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) پیشرو در شبکه پولکادات است که در درجه اول به دلیل راه‌اندازی aUSD، اولین استیبل کوین بومی در این شبکه شناخته می‌شود.

پس از سقوط لونا و ترا، معامله‌گران به دنبال استیبل کوین‌های مطمئن‌تری هستند. در تاریخ ۲۳ مارس، ACA اعلام کرد که یک صندوق ۲۵۰ میلیون دلاری برای اکوسیستم aUSD با هدف حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه برنامه‌ریزی برای ایجاد این استیبل کوین در پولکادات یا کوساما شرکت کرده‌اند، راه‌اندازی کرده است. علاوه بر آکالا، ۹ پاراچین و گروهی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر در ایجاد این صندوق سهیم بوده‌اند.

آکالا، همچنین از اختصاص یک میلیون توکن ACA به‌عنوان پاداش به تأمین‌کنندگان نقدینگی جفت ارزهای LCDOT/DOT، LCDOT/aUSD، ACA/aUSD و aUSD/LDOT خبر داده است.

با اعلام این تغییرات و برنامه‌ها، قیمت ACA با افزایش ۳۱ درصدی از ۰٫۳۶۴ دلار در ۲۳ می، به ۰٫۴۷۸ دلار در روز بعد افزایش یافت.

پیشرفت Astar پس از اعلام همکاری با مایکروسافت

شبکه Astar (ASTR) یک مرکز یا هاب قرارداد هوشمند برای جامعه پولکادات است که از اتریوم، WebAssembly و دیگر راه‌حل‌های لایه دو مانند zk-Tollups پشتیبانی می‌کند.

با توجه به عدم پشتیبانی زنجیره رله پولکادات از ماشین مجازی اتریوم یا EVM، شبکه Astar به‌عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند چند زنجیره‌ای قادر به پشتیبانی از چندین بلاکچین و ماشین مجازی ایجادشده تا به این وسیله این بلاکچین‌ها بتوانند با پولکادات یکپارچه شوند.

در تاریخ ۲۴ می، از امضای قرارداد بین مایکروسافت و AstridDAO، یک پروتکل مبتنی بر Astar و ضرب‌کننده استیبل کوین‌های وثیقه‌شده BAI پرده‌برداری شد. این پروژه، سرعت ورود به بازار AstridDAO را تسریع کرده و قدرت آن را بیشتر می‌کند. پس از اعلام این مشارکت، قیمت ASTR با افزایش ۶۱ درصدی از ۰٫۰۵۵ دلار به بالاترین حد خود یعنی ۰٫۸۸۸ دلار رسید.

استقرار نسخه سوم Uniswap در Moonbeam

مون بیم (GLMR) یک پاراچین قرارداد هوشمند سازگار با اتریوم در پولکادات است که استفاده از ابزارهای برنامه‌نویسی توسعه‌ای اتریوم را برای ساخت یا استقرار مجدد پروژه‌های Solidity تسهیل می‌کند.

با توجه به قرارداشتن بیشتر برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی اتریوم، این قابلیت بسیار مهم است. به‌این‌ترتیب، به‌زودی، صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ برای کاربران Moonbeam قابل‌دسترس خواهد بود. پس از اعلام این همکاری، قیمت GLMR ۲۹ درصد افزایش یافت و از ۱٫۱۵ دلار در ۲۳ می به ۱٫۴۸ دلار در ۲۴ ساعت بعدی رسید. ارزش معاملات این ارز نیز با افزایش ۱۰۶ درصدی به ۷۵٫۳ دلار رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments