EIP-3368، طرحی جدید برای حل تنش‌ها میان ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به دنبال مخالفت ماینرها با طرح EIP-1559، یک طرح جدید با نام EIP-3368 برای بهبود اتریوم پیشنهاد شده است. در حالی که برخی این طرح جدید را راهی برای کاهش تنش‌ها میان ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم می‌دانند، به نظر می‌رسد که تعداد کمی از افراد جامعه اتریوم از این طرح پشتیبانی می‌کنند.

در هفته‌های اخیر، اختلاف‌ها بر سر EIP-1559 افزایش یافته است؛ یک نسخه ارتقا یافته برای ادغام با شبکه که انتظار می‌رود با اجرای آن در ماه جولای، کارمزدهای ناپایدار و پرنوسان شبکه اتریوم کاهش یابند، در حالی که به طور قابل توجهی درآمد ماینرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس طرح پیشنهادی جدید، EIP-3368، پاداش بلاک‌های اتریوم به ۳ واحد اتر (ETH) افزایش و سپس، طی دو سال پس از اجرای EIP-1559، به ۱ واحد اتر کاهش پیدا می‌کند تا به این ترتیب، تاثیر تغییر الگوریتم اجماع شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بر روی درآمد ماینرها به حداقل برسد.

روز شنبه ۱۳ مارس، تیم بیكو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اتریوم از طرح EIP-3368 خبر داد. بیکو تأکید می‌کند که این طرح هنوز تصویب نشده و برنامه‌ای برای اجرای آن از طریق فورک وجود ندارد.

در حالی که بسیاری از استخرهای استخراج از مدت‌ها قبل با EIP-1559 مخالف بودند، پس از انتشار اخبار مبنی بر اجرای این طرح در ماه جولای، گروهی از ماینرها تهدید به سازماندهی یک برنامه با نام «نمایش قدرت» کردند که طی آن، مخالفان طرح EIP-1559 هش ریت خود را به مدت ۵۱ ساعت به یک استخر مخالف با این طرح انتقال خواهند داد.

با این حال، رد پاندا ماینینگ (Red Panda Mining)، یک تأثیرگذار اجتماعی و ماینر طرفدار برنامه نمایش قدرت، حمایت خود را از طرح پیشنهادی جدید EIP-3368 اعلام کرد و گفت که ماینرها باید نمایش قدرت را لغو ‌کنند.

در حالی که اظهارات رد پاندا ماینینگ و بیکو نشان می‌دهند که ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم آماده کار بر روی رفع برخی از مشکلات طرح‌های بهبود هستند، اما بحث در مورد طرح EIP-3368 در انجمن اتریوم مجیشنز (Ethereum Magicians) حاکی از آن است که جامعه اتریوم همچنان در این مورد اختلاف نظر دارد.

کاربر دیگری به نام گرین (Green) این طرح را کمک کاربران به ماینرها برای به تعویق انداختن این تغییر قریب الوقوع توصیف کرد و گفت:

تصمیمات تجاری شخصی ماینرها نگرانی کاربران اتریوم نیست. شما حساب سودها را از کاربران جدا می‌کنید، پس حالا حساب ضررها را نیز به کاربران ارتباط ندهید.

سایر کاربران نیز اظهار داشتند که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم به دنبال سرعت بخشیدن به ادغام شبکه فعلی با اتریوم ۲.۰ هستند و از طرح EIP-3368 صرفا برای به تعویق انداختن موضوعی اجتناب‌ناپذیر استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که برخی از ماینرها با طرح EIP-3368 نیز مخالف هستند و همچنان نسبت به اجرای برنامه نمایش قدرت پافشاری می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments