تداوم حرکت جانبی بیت کوین؛ این آلت‌کوین‌ها شانس بالایی برای صعود دارند!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هفته گذشته، هفته‌ای خاص و پر‌نوسان برای بیت کوین بود. قیمت این ارز دیجیتال با رسیدن به سطح ۷۳۷۷۷ دلار، سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند، اما پس از آن به سرعت کاهش یافت و به ۶۴۵۰۰ دلار رسید.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اصلاح کنونی قیمت، عمیق نخواهد بود؛ زیرا با کاهش قیمت، سرمایه‌گذاران صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، اقدام به خرید گسترده می‌کنند و این موضوع باعث حمایت از قیمت در این سطوح خواهد شد.

شدت بهبود قیمت، تصور بهتری در مورد اینکه آیا اصلاح به پایان رسیده است یا خیر، ایجاد خواهد کرد. بهبود ضعیف نشان‌دهنده ادامه فشار فروش از سوی خرس‌ها است که احتمال عمیق‌تر شدن اصلاح را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، بهبود قوی نشان‌دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است و احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش خواهد داد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اما آیا با توقف اصلاح قیمت بیت کوین، قیمت آلت‌کوین‌ها هم به زودی بهبود خواهد یافت؟ در ادامه ۵ ارز دیجیتال را که پتانسیل افزایش قیمت دارند، بررسی می‌کنیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۷۳۷۷۷ دلار در ۱۴ مارس به شدت اصلاح شد و در ۱۶ مارس، خط حمایت الگوی کانال صعودی را شکست.

گاوها اکنون در تلاشند تا روند کاهش قیمت را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۵۵۶۴ دلار) متوقف کنند، اما احتمالاً در کف کانال شکسته‌شده با مقاومت خرس‌ها مواجه خواهند شد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خطر سقوط شدید قیمت وجود خواهد داشت.near-apt-rndr-mkr-for-more-upside-

اگر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، جفت BTC/USDT می‌تواند تا ۵۹ هزار دلار و سپس، تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۵۳۰۳ دلار) کاهش یابد.

اگر گاوها بخواهند از نزول قیمت جلوگیری کنند، باید قیمت را به داخل کانال برگردانند. این امر، نیازمند خرید قوی در سطوح فعلی است. غلبه قیمت بر مقاومت ۷۳۷۷۷ دلار به معنی از سرگیری روند صعودی خواهد بود. پس از این بریک آوت، قیمت می‌تواند تا ۸۰ هزار دلار افزایش یابد.

نیر پروتکل

قیمت نیر پروتکل (NEAR) پس از تجربه یک روند صعودی در حال اصلاح است که نشان‌دهنده فروش این دارایی به منظور برداشت سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

نکته مثبت برای گاوها این است که جفت NEAR/USDT نزدیک به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی (۶.۲۸ دلار) حمایت شده است. در صورت ادامه بهبود قیمت، این جفت به احتمال زیاد مقاومت ۹.۰۱ دلار را آزمایش خواهد کرد. اگر این سطح شکسته شود، روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و هدف بعدی، ۱۰.۵۰ دلار خواهد بود.

در صورت عدم شکست مقاومت یاد شده، قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۱۸ دلار) کاهش خواهد یافت. این سطح، یک حمایت مهم است که شکست آن به یک اصلاح عمیق منجر خواهد شد.

آپتوس

قیمت آپتوس (APT) پس از رسیدن به ۱۵.۷۰ دلار در ۱۶ مارس به شدت کاهش یافت، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲.۹۰ دلار) برسانند.

افزایش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲.۸۳ دلار) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را دارند. اگر خریداران قیمت را بالای سطح ۱۵.۷۰ دلار حفظ کنند، جفت APT/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز نماید. در این صورت، این جفت می‌تواند تا ۱۶.۷۵ دلار و سپس، تا ۱۸.۶۹ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، اصلاح عمیقی به وقوع خواهد پیوست و قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰.۷۳ دلار) کاهش خواهد یافت.

رندر

قیمت رندر (RNDR) تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰.۰۲ دلار) کاهش یافت، اما گاوها با موفقیت از این سطح حمایت دفاع کردند. این موضوع نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران همچنان مثبت است و آنها در حال خرید این دارایی با قیمت‌های پایین هستند.

گاوها در ۱۷ مارس، قیمت را به بالای مقاومت ۱۲.۷۸ دلار رساندند که نشانه‌ای برای شروع مرحله بعدی روند صعودی است. اگر خریداران قیمت را بالای ۱۲.۷۸ دلار حفظ کنند، جفت RNDR/USDT می‌تواند تا ۱۶.۸۱ دلار افزایش یابد.

در مقابل، سقوط قیمت به زیر حمایت ۱۲ دلار، اولین نشانه برتری خرس‌ها خواهد بود. در ادامه آن‌ها می‌توانند با شکستن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷.۰۹ دلار) کاهش دهند.

میکر

میکر (MKR) پس از چند روز حرکت جانبی، روند صعودی خود را در ۱۷ مارس از سر گرفت. جفت MKR/USDT اکنون می‌تواند تا ۳۵۸۰ دلار و در نهایت، تا ۴ هزار دلار افزایش یابد. خرس‌ها به شدت از این مقاومت دفاع خواهند کرد، با این حال، اگر گاوها دست از تلاش برندارند، قیمت به افزایش خود ادامه خواهد داد.

اولین نشانه برتری خرس‌ها، نزول به زیر ۲۹۷۶ دلار خواهد بود. در این صورت، این جفت ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۲۵ دلار) سقوط کند. با شکسته شدن این حمایت، ابتکار عمل در دست خرس‌ها قرار خواهد گرفت.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بیت کوین صعودی ۱۰۰درصد
دلار میانه راه