متخصصان سایبری MIT به سیستم‌های رأی‌گیری بلاکچینی اعتماد ندارند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که احزاب خاصی در ایالات متحده همچنان روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به چالش می‌کشند، گروهی از محققان حوزه‌ی رمزارزها و بلاکچین، بر استفاده از سیستم‌های رأی‌گیری مبتنی‌بر اینترنت و فناوری بلاکچین در آینده تأکید می‌کنند. با این حال، محققان آزمایشگاه علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) با انتشار گزارشی در تاریخ ۱۶ نوامبر اعلام کردند که اتکا به فناوری بلاکچین در پروسه‌ی رأی‌گیری، روش قابل‌اعتمادی نیست و ممکن است خطر دستکاری هکرها در نتایج انتخابات را افزایش دهد.

تیم امنیت سایبری این دانشگاه اظهار داشتند که در مقایسه با روش‌های سنتی و مستقل از نرم‌افزار، از جمله رأی‌گیری حضوری و ارسال برگه‌های رأی از طریق پست، استفاده از فناوری بلاکچین برای انتخابات آتی روش مناسبی نیست. به عقیده‌ی این کارشناسان، قابل ردیابی بودن آرا در بلاکچین و عدم امکان بررسی در صورت اعتراض به نتایج، از جمله معایب استفاده از بلاکچین در سیستم‌های رأی‌گیری هستند.

به گفته‌ی رونالد ال. ریوست (Ronald L. Rivest)، استاد دانشگاهMIT  و نویسنده‌ی ارشد این گزارش، با این که سیستم‌های انتخاباتی فعلی نیز کاملاً بی عیب و نقص نیستند، اما استفاده از بلاکچین خطر شکست‌های انتخاباتی در مقیاس ملی را بسیار افزایش می‌دهد. ریوست اظهار داشت:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

من هنوز یک سیستم رأی‌گیری مبتنی‌بر بلاکچین را ندیده‌ام که بتواند انتخابات در یک شهر کوچک را به‌صورت قابل اعتماد انجام دهد، چه برسد به انتخابات ریاست جمهوری.

این تیم معتقد است که یکی از تفاوت‌های اصلی استفاده از فناوری بلاکچین برای یک فرآیند دموکراتیک مانند رأی‌گیری انتخابات در مقایسه با تراکنش‌های مالی، در زمان وقوع هک آشکار می‌شود. مؤسسه‌های مالی به هنگام وقوع هک، می‌توانند از روش‌‌هایی برای جبران خسارات وارده به قربانیان استفاده کنند که از جمله‌ی این روش‌ها، می‌توان به بازپرداخت خسارت مالی و حتی مسدودکردن دارایی‌های مسروقه اشاره کرد. اما، در انتخابات هیچ بیمه و ضمانتی برای شکست دموکراسی وجود ندارد.

علاوه‌براین، در صورت حمله‌ی هکرها به آرا، مقامات مجبورند برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد، یک انتخابات کاملاً جدید برگزار کنند. هکرها می‌توانند با یک حمله به سیستم‌های رأی‌گیری مبتنی‌بر بلاکچین، میلیون‌ها رأی را تغییر داده یا حذف کنند. در حالی که برای از بین‌بردن رأی‌های پستی، دسترسی فیزیکی به آنها نیاز است.

پیش از این در ماه فوریه، گروه دیگری از کارشناسان امنیت سایبری دانشگاه MIT از شناسایی چندین آسیب‌پذیری امنیتی در برنامه‌ی رأی‌گیری مبتنی‌بر بلاکچین Voatz خبر داده بود. با این حال، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ایالات متحده از این برنامه برای رأی‌گیری در کنوانسیون‌های قبل از انتخابات عمومی سال جاری استفاده کرده‌اند و گفته می‌شود که ایالت یوتا نیز، به برخی از ساکنان خود اجازه داده است تا در انتخابات ریاست جمهوری از برنامه‌ی Voatz برای رأی‌دهی استفاده کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments