زمان مطالعه: 2 دقیقه

چگونگی استخراج بلاک‌های بیت کوین توسط ناکاموتو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنیانگذار بیت کوین از یک کامپیوتر برای استخراج ۱.۱ میلیون بیت کوین استفاده کرده است.

محقق معروف به نام سرجیو درمین لرنر (Sergio Dermain Lerner) زمانی که در حال بررسی الگوی ماینینگ اولین ماینر بیت کوین بود، توجه خود را به بلاک‌های استخراج شده داد. کوین تلگراف اخیرا قسمتی از گزارشات سرجیو را دریافت کرده است. تحقیق لرنر بر پایه‌ی الگوی نامنظم LSB محدوده نانس بلاک می‌باشد.

تحقیق ابتدایی لرنر در سال 2013 انجام شد و تحقیق او در ماه ژوئن سال گذشته تکمیل کننده‌ی تحقیق ابتدایی او است. لرنر گفت:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

 به دلیل نامشخصی، ساتوشی در 5 دقیقه‌ی ابتدایی حد فاصل بین دو بلاک، از ماینینگ کردن خودداری کرده است. TechMiX ثابت کرد که بلاک‌هایی که توسط ساتوشی استخراج شده است را می‌توان بر اساس توزیع مقدار LSB در پنج بخش مورد دسته بندی قرارداد.

با هر اقدام جدید به منظور حل کردن پازل ماینینگ، نانس افزایش پیدا می‌کند. طبق بررسی‌ها مشخص شده که تجهیزات ساتوشی تمام فضای نانس موجود را مورد استفاده قرار نمی‌داده و تنها به طیف محدودی وابسته بوده است. در تحقیق لرنر آمده است که ساتوشی در عوض به کاهش مقدار نانس پرداخته بوده است. لرنر گفت:

بررسی ماینینگ مجدد نشان دهنده‌ی این است که در الگوریتم ماینینگ پاتوشی تمایل زیادی به انتخاب دانش‌های بیشتر در زمان اسکن و بررسی نانس وجود دارد. این تمایل مشخص کرد نانس کاهش یافته بود که متفاوت با نسخه ۰.۱ کلاینت ساتوشی نیز بود.

با فهمیدن این موضوع می‌توان نتایج بسیار جالب تری نیز گرفت. لرنر در ادامه افزود:

همانطور که مشخص است نبود توازن نانس، در زمان تحلیل دو زیر محدوده (subrange) کاهش می‌یابد و این مطلب عنوان می‌کند که پاتوشی ۵ زیرمحدوده را به طور موازی مورد بررسی قرارداده است ولی هرکدام از زیرمحدوده‌ها به صورت متوالی بوده اند. این موضوع نشانگر این است که بر خلاف نظریه اولیه پاتوشی می‌باشد و پاتوشی فقط یک CPU پیشرفته و چند رشته را مورد استفاده قرار داده است.

اگر نتیجه‌گیری لرنر درست باشد، فرضیه‌ی اینکه ساتوشی به تنهایی شروع به استخراج کرده است قوت می‌گیرد. با توجه به این تحقیق کریگ رایت درمورده ساتوشی ناکاموتو بودن خود دروغ گفته است، زیرا طبق گفته‌ی او، رایت از چند رایانه برای استخراج بلاک‌های اولیه کمک گرفته است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments