بیت کوین ۱ میلیون دلاری چه بر سر بازارهای جهان خواهد آورد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سامسون مو، مدیرعامل شرکت JAN۳، در اظهارات اخیر خود، پیش‌بینی جالب و جسورانه‌ای را مطرح کرده که بر اساس آن، ارزش بیت‌ کوین به ۱ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و این امر می‌تواند «در چند روز تا چند هفته» اتفاق بیفتد.

این پیش‌بینی اگرچه شگفت‌آور است، اما بی‌اساس نیست. مو توضیح داد که بیت کوین اغلب انتظارات را زیر پا می‌گذارد و باعث ایجاد شگفتی می‌شود، به خصوص زمانی که کمتر از آن انتظار می‌رود.

پیش‌بینی بیت کوین ۱ میلیون دلاری

هسته اصلی بحث مو، مفهوم «حداکثر درد» برای اکثریت است. به گفته مو، ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بیت کوین، ویژگی بارز آن است. این غیرقابل پیش‌بینی بودن می‌تواند منجر به افزایش سریع قیمت بیت کوین شود و نه تنها برنامه‌های فردی، بلکه کل سیستم‌های اقتصادی را متحول کند.

به عنوان مثال، JAN۳، تحت رهبری مو، در حال برنامه‌ریزی برای ورود دولت‌ها به اکوسیستم بیت‌ کوین است، فرآیندی که تحت تأثیر چنین افزایش ناگهانی قیمت ممکن است شاهد آن باشیم.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

مو همچنین در مورد مدل انباشت به جریان (S۲F) پلن بی صحبت کرد، روشی محبوب برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین، که در چنین شرایطی ممکن است دیگر کارایی نداشته باشد.

همچنین، اگر قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار برسد، شبکه لایتنینگ که برای فعال کردن تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر طراحی شده، ممکن است غیرعملی شود.

در واقع، در چنین شرایطی، فرض کارمزد «ارزان» تراکنش دیگر برقرار نخواهد بود و کانال‌های لایتنینگ فعلی به طور بالقوه بی‌فایده خواهند شد.

million-bitcoin-price-prediction-
کارمزد پایه در شبکه لایتنینگ بیت کوین.

یکی از برجسته‌ترین تأثیرات افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار، بر شرکت‌هایی مانند مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و کشورهایی مانند السالوادور خواهد بود.

علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه مایکرواستراتژی به رهبری مایکل سیلور، جاه‌طلبی آن‌ برای در اختیار گرفتن ۱ درصد از کل عرضه بیت ‌کوین، هدفی دست‌نیافتنی به حساب می‌آید.

از طرفی، السالوادور که پیشرفت قابل توجهی در پذیرش بیت کوین داشته است، فرصت فروش اوراق قرضه بیت کوین و افزایش ذخایر خود را با قیمت‌های مطلوب‌تر از دست خواهد داد.

منتقدین بیت کوین بیشتر درد را خواهند کشید!

مو با لحنی طنزگونه گفت که پذیرش گسترده بیت کوین می‌تواند منجر به کاهش مشاغل برای اقتصاددانان مشهور و بانکداران مرکزی مانند کریستین لاگارد و جروم پاول، روسای بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا گردد؛ زیرا چشم‌انداز مالی به سرعت با صنعت ارزهای دیجیتال سازگار می‌شود.

این پیش‌بینی فرضی که به عنوان پذیرش گسترده بیت کوین (hyperbitcoinization) شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از موانع خاص خود را به همراه خواهد داشت که نیاز به سازماندهی مجدد سریع سیستم مالی سنتی برای تطبیق بیت کوین در خود را دارد.

جالب اینجاست که مو به تأثیر روانی بر طرفداران طلا مانند پیتر شیف نیز اشاره کرد که مدتهاست با بیت کوین مخالف هستند. به ویژه با وجود رکود قیمت طلا، افزایش سریع قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار برای آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

در دیدگاه وسیع‌تر، پیش‌بینی مو به یک فرصت ازدست‌رفته برای اکثریت مردم در سراسر جهان اشاره دارد. افزایش سریع قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار نشان می‌دهد که اکثر افراد با سرمایه‌گذاری زودهنگام شانس خود را برای سرمایه‌گذاری روی پتانسیل بیت کوین از دست داده‌اند. در عوض، خرید بیت کوین از محل درآمد، به تنها مسیر قابل دوام برای بسیاری تبدیل خواهد شد.

مو در ادامه اذعان داشت که تاثیر عواملی مانند تایید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، رویداد آتی هاوینگ، پذیرش دولت‌ها، تسهیل کمی و غیره، هنوز به طور کامل در بیت کوین قیمت‌گذاری نشده است.

در حالی که پیش‌بینی مو ممکن است برای برخی عجیب و غریب به نظر برسد، اما یادآور ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بیت ‌کوین و ظرفیت آن برای برهم زدن وضعیت موجود است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

از کجا معلوم شایدم صفر شد!

بیتکوین یک میلیون دلار میشه ولی نه چند روز یا هفته دیگر ، باید میگفت چندسال دیگر

نگفته که صد در صد میشه بلکه میگه پتانسیل اون رو داره