خرید ۲۵۰ میلیون دلار بیت کوین توسط غول وال استریت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روز گذشته، میکرواستراتژی (MicroStrategy) که یک شرکت سهامی عام در حوزه ارائه خدمات هوش تجاری است، ۲۱,۴۵۴ واحد بیت کوین معادل ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. جالب است بدانید این خرید برای جبران خسارات احتمالی ناشی از تورم صورت گرفته است.

با توجه به گزارش کوین دسک، میکرواستراتژی همزمان با خرید ۲۵۰ میلیون دلاری بیت کوین، درخواست بازخرید سهام را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تقدیم کرده است.

میکرواستراتژی (MicroStrategy) در بورس نزدک، ارزشی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار دارد. در گزارش اخیر این شرکت در مورد خرید ۲۵۰ میلیون دلاری خود گفته است که رمزارز‌ها در حال حاضر ابزار مناسبی برای پوشش خسارات ناشی از تورم هستند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

مایکل جی‌ سیلور (Michael J. Saylor)، مدیرعامل میکرواستراتژی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت:

این خرید نشان می‌دهد که ما باور داریم بیت کوین شناخته شده‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارز موجود در جهان است. بیت کوین برای سرمایه گذاری قابل اعتماد و جذاب است و در بلند مدت در مقایسه با پول نقد، قابلیت‌های زیادی برای افزایش ارزشش وجود دارد.

سیلور در ادامه گفت: با توجه به عواملی مانند بیماری کووید-۱۹ و همچنین بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی اخیر موجب شده که ارزش ارزهای فیات بیش از گذشته کاهش یابد. سیلور اعتقاد دارد که بیت کوین به دلیل داشتن ویژگی‌ها کیفی و فنی مناسب، باعث شده که بلاک چین آن بسیار قدرتمند باشد.

به اعتقاد مایکل جی سیلور، پذیرش همگانی بیت کوین در جهان، مقبولیت بیت کوین، سرزندگی اکوسیستم، سلطه شبکه، منعطف بودن ساختاری، کاربردپذیری فنی و ویژگی‌های جامعه کاربری بیت کوین، همگی دلیل‌های محکمی برای این هستند که این ارز دیجیتال، یک فرصت طلایی برای کسانی است که به‌دنبال ذخیره بلندمدت ارزش دارایی خود هستند.

این اقدام شرکت میکرواستراتژی برای خریداری بیت کوین در اواخر ماه ژوییه (اوایل مرداد) به سهام‌داران شرکت متبوع خود برمی‌گردد. سیلور در آن زمان اعلام کرده بود که میکرواستراتژی قصد بازخرید سهام خود به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را دارد و علاوه بر آن یک بسته ۲۵۰ میلیون دلاری دیگر را نیز طی ۱۲ ماه آینده برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین و طلا، کنار خواهد گذاشت.

بسیاری معتقدند اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند از ترازنامه این شرکت محافظت کند.اما هنوز معلوم نیست که نیمه دیگر این بسته ۵۰۰ میلیون دلاری، به‌صورت کامل به سرمایه‌گذاری در بیت کوین اختصاص پیدا خواهد کرد یا خیر.

با این حال به گفته‌ی سیلور شرکت میکرواستراتژی، بیت کوین را روش اصلی برای ذخیره دارایی خود در بلند مدت انتخاب کرده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments