تهدیدی خطرناک برای بیت کوین؛ استیبل کوین لیبرا رقیب سرسختی خواهد بود!

استیبل کوین لیبرای فیسبوک چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اقتصاددان و استاد دانشگاه John Vaz باور دارد که بیت کوین همچنان رقابت شدیدی با پروژه لیبرا فیسبوک ، که با مشکلاتی روبرو شده است، خواهد داشت.

Vaz به کوین‌تلگراف گفت که بیت کوین چالش‌های زیادی در مقیاس‌گذاری برای انجام پرداخت‌ها دارد و تا اکنون به‌طور نامناسبی بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای احتکار استفاده می‌شده است. اما لیبرا به صورت هدفمندی برای ایجاد یک مقیاس‌گذاری یکپارچه و یک شبکه پرداختی ساخته شده و می‌تواند به سرعت به عنوان یک رقیب سرسخت برای بیت کوین حاضر شود، که البته در حال حاضر درگیر مشکلاتی با نهادهای قانون‌گذاری است.

او گفت “لیبرا نمرده است! آن‌ها فقط درحال پشت سرگذاشتن کابوس قانون‌گذاری هستند!”

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

به هر حال Vaz ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) را رد کرد و آن‌ها را به عنوان یک حرکت دفاعی ضعیف از سوی بانک‌های مرکزی، برای مقابله با تهدیدی که جامعه کریپتو در داشتن کنترل بر سرمایه و حساب‌های مردم برایشان محسوب میشد توصیف کرد.

او گفت: “بزرگترین رقابت بیت کوین با سایر ارزهای کریپتو خواهد بود.”

لیبرا بسیار هیجان‌انگیز است!

در همین حین که فیسبوک از مسئله عدم اعتماد عمومی رنج می‌برد، Vaz گفت که طرح نهایی درنظر گرفته شده برای استیبل کوین لیبرا بسیار هیجان‌انگیز است. او تاکید کرد که داشتن پشتوانه سرمایه، موجب پایداری این ابزار است و همچنین شرکت‌های فناوری بزرگ می‌توانند از شبکه‌های موجود در آن بهره برداری نمایند.

این اقتصاددان با نظریه برخی از افراد که معتقدند فیسبوک ممکن است از اطلاعات کاربران سوءاستفاده کند مخالفت کرد و گفت که تراکنش‌های مالی همین حالا هم انجام می‌شوند!

“آن‌ها بازاری را هدف گرفته‌اند که برایشان آماده است. مردم حالا هم از فیسبوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام برای انجام بخش زیادی از تراکنش‌هایشان استفاده می‌کنند. پس آن‌ها حالا هم ترافیک پیامرسانی را دارند که در آن مردم تراکنش‌های مالی خود را با استفاده از پول فیات انجام می‌دهند.”

درنتیجه، وی معتقد است که لیبرا در یک مجموعه بسیار گسترده از دامنه‌ها منتشر خواهد شد که این تعداد محیط (محیط ممکن برای معامله)، احتمالا از تعداد محیط‌هایی که هر رمزارز دیگری در هنگام انتشار داشته است بیشتر خواهد بود.

او پیش بینی کرد که هدف اولیه لیبرا گسترش در کشورهای مختلف است، نه گسترش در بازارها. او همچنین یادآورد شد: “آن‌ها در این کشورها جای خواهند گرفت، جایی که مردم استفاده زیادی از این نرم‌افزارها می‌کنند و به پرداخت هم نیاز دارند.”

CBDCها نشان دهنده حرکت دفاعی درمقابل دارایی‌های کریپتو هستند.

Vaz معتقد است که ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی که به CBDC موسوم هستند، رقیب دارایی‌های کریپتو و استیبل کوین‌ها نخواهند بود و فقط یک حرکت دفاعی هستند.

“آن‌ها فقط یک حرکت دفاعی و جنگجویانه از سمت بانک‌های مرکزی هستند که رمزارزها را دوست ندارند!”

همانطور که بانک‌های مرکزی سعی می‌کنند یک تهدید برای بیت کوین ایجاد کنند، او باور دارد که بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده تهدیدی بزرگ برای گرفتن کنترل بر روی پول و دارایی‌ها از بانک‌ها هستند. “این موضوع (رمزارزها) توانایی آن‌ها برای داشتن اهرمی بر روی اقتصاد را از بین می‌برد؛ چراکه با وجود دارایی‌هایی مثل بیت کوین، شما نمی‌توانید پول و اعتبار (مثل سیستم اعتباری موجود در بانک‌ها) تولید کنید.”

“بانک‌ها می‌توانند این پول را هشت یا نه بار در سیستم سپرده‌های جزئی وام بدهند. پس بسیاری از بانک‌ها از این طریق یک حجم عظیم پول را در سیستم سپرده‌های جزئی خود تولید کنند. اما با استفاده از بیت کوین شما نمی‌توانید چیزی که ندارید را وام بدهید.”

به عقیده وی، CBCDها هیچگونه مزیتی را در رابطه با پرداخت نقطه به نقطه ارائه نمی‌دهند، اما شما با استفاده از رمزارزها به صورت پیشفرض از این مزیت بهره‌مند خواهید شد. او اضافه کرد “هدف از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی احتمالا ردیابی و کنترل پول است نه ارائه دادن مزایا به مردم!”

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments