دلایل رشد ۳۰۰ درصدی رمزارز لئو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

رمزارز لئو (LEO) نه تنها از افت بازار در نیمه اول سال 2022 جان سالم به در برد، بلکه در واقع دستاوردهای بزرگی را نیز به ثبت رسانده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

لئو بیت کوین را شکست داده است!

به گزارش سایت کوین تلگراف، جفت ارز لئو به بیت کوین که در اکوسیستم آی فاینکس استفاده می‌شود، نیمه اول سال 2022 را بر روی قیمت 32793 ساتوشی به پایان رساند که تقریباً 300 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این توکن همچنین 55 درصد در برابر دلار آمریکا در همان دوره رشد کرد و برای اولین بار از فوریه 2022 به 5.80 دلار رسید. این عملکرد باعث شده است که این دارایی دیجیتال با بهترین عملکرد در رتبه‌های برتر سال 2022 جای گیرد.

چه چیزی باعث افزایش قیمت لئو می‌شود؟

بازار کریپتو در نیمه اول سال 2022 به دلایل مختلف مانند سقوط ترا بیش از 2 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داد. قیمت لئو نیز پس از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 8.14 دلار در فوریه 2022، 25 درصد کاهش یافت.

دلیل افزایش اخیر قیمت این رمزارز می‌تواند ویژگی‌های کاملا متفاوت آن در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال باشد. آی فاینکس، شرکت مادر Bitfinex، لئو را در سال 2018 در یک دور فروش خصوصی راه‌اندازی کرد تا یک میلیارد دلار جمع‌آوری کند. در مقابل، شرکت متعهد شد که 27 درصد از درآمد ماه قبل خود را برای بازخرید این رمزارز تا زمانی که همه توکن‌ها از گردش خارج شوند، به کار گیرد. همچنین، آی فاینکس متعهد شد که توکن‌های لئو را با استفاده از وجوهی که طی هک Bitfinex در آگوست ۲۰۱۶ از دست داده بود، بازخرید کند.

LEO-is-making-profit-among-red-market
نمودار روزانه لئو به بیت کوین

آیا بازار لئو بیش از حد داغ شده است؟

رقابت LEO در برابر بیت کوین به دلیل واگرایی فزاینده قیمت آن، خطر فرسودگی را به همراه دارد. به طور جزئی، قیمت لئو به پایین‌ترین حد خود رسیده است، در حالی که شاخص قدرت نسبی  (RSI) روزانه آن هنوز  قله‌های پایین‌تری را شکل می‌دهد. به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، این واگرایی نشان‌دهنده عدم اعتقاد مثبت در میان معامله‌گران است. لئو اکنون سوگیری صعودی خود را حفظ کرده است، اما در صورت بسته شدن قاطع زیر 26220 ساتوشی می‌تواند سطح 22046 ساتوشی را که 25 درصد کمتر از قیمت جولای است، دوباره امتحان کند.

LEO-is-making-profit-among-red-market
نمودار روزانه لئو به بیت کوین

ریجکت نزولی جفت ارز لئو به دلار

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، روند صعودی مداوم قیمت لئو باعث شد که برای مدت کوتاهی بالاتر از سطح مقاومت بحرانی در حدود 6.24 دلار بسته شود. این سطح در محدود کردن تلاش‌های صعودی این توکن بین فوریه و آوریل اوایل سال جاری بسیار خوب عمل کرده بود. روندهای اخیر قیمت LEO مملو از کندل‌های نزولی ناشی از ریجکت شدن است.

LEO-is-making-profit-among-red-market
نمودار روزانه لئو به بیت کوین

اگر الگوی قیمتی موجود تکرار شود، خطر برگشت قیمت به سطح حمایت موقتی 5.52 دلاری که با میانگین متحرک نمایی 50 روزه توکن (EMA 50) مصادف است، وجود خواهد داشت. این به معنای کاهش 9 تا 10 درصدی نسبت به قیمت اول جولای است. اما اگر این سطح حماتی مانند اواخر آوریل نتواند حفظ شود، قیمت لئو خطر آزمایش میانگین متحرک نمایی 200 روزه خود را نزدیک به 5 دلار حس می‌کند که در کل، کاهش 17 درصدی را باعث خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments