تست یوروی دیجیتال: انقلابی توسط بانک‌های ایتالیایی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انجمن بانکداری ایتالیا (ABI)، روز پنجشنبه اعلام کرد که بانک‌های ایتالیایی آماده‌ی شروع تست یوروی دیجیتال هستند.

 ABI که از بیش‌از 700 سازمان بانکداری ایتالیایی تشکیل شده، علاقه خود را به کمک برای سرعت‌بخشی به استفاده از ارز دیجیتالی که توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) پشتیبانی می‌شود، با شرکت در پروژه‌ها و آزمایش‌های مربوط، اظهار داشته است. سال گذشته، ABI یک گروه کاری برای تحقیق در زمینه دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری‌شده (رمزارزها)، تشکیل داد.

این گروه 10 دلیل را برای استفاده از یوروی دیجیتال، در اعلامیه پنجشنبه به‌اشتراک گذاشت. این دلایل با این موضوع آغاز می‌شدند: “پایداری مالی و انطباق کامل با چارچوب قانونگذاری اروپا، باید در اولویت قرار گیرد.”

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این گروه اهمیت نیاز به یک چارچوب ارز دیجیتال را که بتواند کاملا با قانونگذاری اروپا منطبق باشد، تا موفق شود اعتماد عمومی را به‌دست آورد، خاطرنشان کرد و گفت که بانک‌ها یک نقش حیاتی را در حفظ این اعتماد، بازی خواهند کرد.

حمایت انجمن بانکداری ایتالیا از تکنولوژی‌های مرتبط با بلاکچین

در بخش دوم راهنمای آن، این گروه گفت که بانک‌های اروپایی درحال کار بر روی تکنولوژی دفتر توزیع شده (distributed ledger) هستند، که به پروژه Spunta اشاره داشت. این پروژه یک نوآوری توسط آزمایشگاه ABI بود که سیستمی مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین را، برای سرعت‌بخشی به پردازش پرداخت‌های بین بانکی، ایجاد نمود.

بر اساس اظهارات این گروه، یک ارزدیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌تواند منجر به نوآوری‌های بیشتری نسبت‌به سیستم مالی سنتی، مثل تراکنش‌های همتابه‌همتا (P2P)، ماشین‌به‌ماشین و قابلیت مدیریت ریسک نرخ مبادله و نرخ سود، به‌لطف امکانات‌ قابل برنامه‌ریزی ارزهای دیجیتال، در آینده شود.

در این اعلامیه گفته شده: “یک ارز دیجیتال قابل ‌برنامه‌ریزی، نشان‌دهنده یک نوآوری در حوزه مالی است که می‌تواند یک انقلاب عظیم در پول و مبادلات مالی ایجاد کند. این یک تغییر است که قابلیت ایجاد ارزش افزوده قابل‌توجهی را دارد، خصوصا درزمینه کارایی پروسه‌های مدیریتی و اجرایی.”

اعلام آمادگی سایر کشورهای اروپایی برای تست یوروی دیجیتال

ایتالیا اولین کشوری نیست که حمایت و علاقه خود را برای آزمایش یوروی دیجیتال اعلام کرده است. پیش‌تر در سال جاری، بانک مرکزی فرانسه فراخوانی را برای آزمایشات CBDC اعلام کرد. بانک مرکزی هلند نیز اعلام کرد که هلند آمادگی انجام تست یوروی دیجیتال را دارد.

سال گذشته، رئیس بانک مرکزی آلمان، Jens Weidmann، در جلسه‌ای هشدار داد که یک CBDC ممکن است سیستم مالی را ناپایدار کند. بعد از آن در همان سال، انجمن بانک‌های آلمان اعلامیه‌ای منتشر کرد که از یوروی دیجتال قابل برنامه‌ریزی حمایت می‌کرد. بانک مرکز ایتالیا هنوز نظری را در رابطه با اعلامیه ABI اظهار نداشته است.

منبع
coindesk

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments