کریپتو ریال در راه است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از بنکر(banker)، اعضای کمیسیون تحول دیجیتال تهران به بررسی و تحلیل کریپتو یوان به عنوان رمزارز ملی چین پرداختند. همچنین اعضای کمیسیون در مورد چالش‌های پیش روی راه‌اندازی کریپتو ریال بحث و تبادل نظر کردند.

اهمیت این موضوع به قدری است که به عقیده کارشناسان در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه امکان تغییر اکوسیستم جهانی در حوزه پرداخت بوجود خواهد آمد. از طرف دیگر چین اولین دولتی خواهد بود که بصورت رسمی قدم در این حوزه گذاشته و این اولین بودن اهمیت کار را افزایش می‌دهد. چین به عنوان شریک تجاری ایران در طی سال‌های گذشته بوده و بسیاری از تجار ایرانی با آن مناسبات اقتصادی دارند. بر همین اساس راه‌اندازی کریپتو یوان می‌تواند برای این افراد بسیار حائز اهمیت باشد، چراکه نگرانی‌های فعلی در مورد تاثیر تحریم‌ها در رابطه با پرداخت بوسیله ارز‌های فیات برطرف خواهد شد.

به اعتقاد برخی از صاحبان کسب و کار‌های فناورانه و نوپا این اقدام چین سبب به تکاپو افتادن تعدادی از مسئولین برای ایجاد کریپتو ریال شده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

البته بنظر می‌رسد این تکاپو‌ها به تنهایی منجر به موفقیت در این زمینه نمی‌شود و عدم حمایت دولت و مجلس در این زمینه بسیار محسوس است. به اعتقاد اعضای کمیسیون تحول دیجیتال، دولت باید در گام اول بانک مرکزی را مجاب به قبول تراکنش‌های رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتالی کند و از سوی دیگر سازمان امور مالیاتی کشور نیز در محاسبات خود آنها را بگنجاند. در بخش دیگری از جلسه هفدهم کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران فرزین فردیس که نایب رئیس این کمیسیون است گفت: این اتاق آمادگی راه‌اندازی و شروع به کار مرکز نوآوری و تحول دیجیتال در آینده‌ای نزدیک را دارد. وی در پایان گفت: یکی از مصوبات سال گذشته کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در سال گذشته پیشنهاد تاسیس این مرکز بود که در همان سال مورد موافقت هیات رئیسه قرار گرفت. این اتاق می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی نفوذ فناوری در صنایع، ایجاد تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، و همچنین برگزاری رویدادهای فناورانه داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments