پیش‌بینی ادامه روند بازار؛ بدترین سناریو برای بیت کوین چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین بیش از یک سال گذشته را در یک روند نزولی گذرانده که در نتیجه آن، قیمت این ارز دیجیتال از اوج تاریخی ۶۹ هزار دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱، بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش تحلیلگران و سایت کوین تلگراف، بازار نزولی سال ۲۰۲۲، دومین بازار نزولی طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال بوده و قیمت بیت کوین به سطوحی کاهش یافته که از نوامبر سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده بود. اما در این بازار نزولی، قیمت بیت کوین چقدر می‌تواند کاهش یابد؟

در ادامه، پیش‌بینی برخی از تحلیلگران معروف بازار کریپتو درباره کف قیمتی بیت کوین را مرور می‌کنیم.

خرید راحت در محدوده ۱۶ هزار دلار!

یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده در حوزه کریپتو به نام CryptoBullet، پایین‌ترین قیمت ممکن برای بیت کوین را با استفاده از شاخص درون زنجیره‌ای ارزش تجمعی تخریب‌شده (CVDD)، پیش‌بینی می‌کند.

شاخص CVDD، تعداد روزهای هودل‌شده یک کوین به هنگام انتقال آن به یک کیف پول جدید را ارزیابی می‌کند. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که شاخص CVDD در گذشته به عنوان یک سطح تعیین‌کننده عمل کرده و اگر تاریخ دوباره تکرار شود، می‌تواند بهترین زمان ممکن برای خرید را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد دهد.

طبق گزارش‌ها، شاخص CVDD در حال حاضر در حدود ۱۵،۹۰۰ دلار قرار دارد. در همین راستا، CryptoBullet نیز می‌گوید که می‌توان یک خرید راحت را در این محدوده انجام داد:

آیا قیمت می‌تواند پایین‌تر از این هم برود؟ البته که می‌تواند، اگر یک شرکت رمزارزی دیگر ورشکسته شود یا چیزی شبیه به آن. در این صورت، ارزش دلاری بیت کوین به زیر CVDD می‌رسد، اما نه خیلی. بخش عمده‌ای از روند نزولی به پایان رسیده است.

شاخص CVDD برای بیت کوین.

سقوط به ۶ هزار دلار، بدترین سناریو برای بیت کوین!

در همین حال، فیلب فیلب (Filbfilb)، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی Decentrader نیز پیش‌بینی می‌کند که اگر شرایط کلان بدتر شود، جفت ارز BTC/USD ممکن است در آستانه سال جدید، سطح ۱۰ هزار دلار را آزمایش کند.

با این حال، این اظهارات فیلب فیلب قبل از ورشکستگی صرافی FTX بود و بحران نقدینگی به وجودآمده، باعث شد که او در این باره تجدید نظر کند. او در اظهارات جدید خود، حمایت‌های قوی پیشنهادی را به عنوان کف‌های قیمتی احتمالی مشخص کرده است. به گفته فیلب فیلب، محدوده ۱۲ هزار دلار تا ۱۴ هزار دلار و در بدترین حالت، محدوده ۶ هزار دلار، حمایت‌هایی هستند که بیت کوین می‌تواند در مسیر نزولی به آنها تکیه کند.

فیلب فیلب معتقد است که یک رویداد قوی سیاه مانند ورشکستگی‌ شرکت‌های رمزارزی بیشتر، می‌تواند مسیر سقوط بیت کوین به سطوح پایین‌تر از ۱۰ هزار دلار را هموار کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که در شرایط فعلی، سقوط بیت کوین به ۶ هزار دلار بعید به نظر می‌رسد.

نمودار کندل هفتگی قیمت بیت کوین.

۱۴ هزار دلار، محتمل‌ترین کف قیمتی!

حمایت بالای پیشنهادی توسط فیلب فیلب در محدوده ۱۴ هزار دلار، هدفی محبوب برای تعداد زیادی از تحلیلگران است.

در واقع، ۱۴ هزار دلار اکنون نقطه قابل‌توجهی در رادار است و ورودی‌های اطراف آن از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند. در این سطح، همچنین میزان افت قیمت بیت کوین از اوج خود، با بازارهای نزولی قبلی مطابقت دارد.

نمودار افت قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments