کاهش قیمت طلا دامن بیت کوین را هم گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از روند صعودی قیمت بیت کوین و رسیدن ارزش آن به ۱۲,۰۰۰ دلار، قیمت این ارز دیجیتال امروز به محدوده‌ی ۱۱,۳۰۰ دلار رسید. به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار رمزارزها، پایین آمدن قیمت طلا بر روی قیمت بیت کوین تاثیر داشته است.

با توجه به گزارش کوین دسک، در حالی قیمت بیت کوین هم اکنون در محدوده‌ی ۱۱,۳۰۰ دلاری است که دیروز قیمت طلا با کاهش 4.2 درصدی رو به رو بود. قیمت طلا در روز جمعه رکورد ۲,۰۷۵ دلاری را برای خود ثبت کرد اما در حال حاضر قیمت طلا ۱,۹۸۸ می‌باشد.

در چند ماه اخیر بیت کوین و طلا همبستگی مثبتی با یکدیگر داشته‌اند و نتیجه‌ی این همبستگی موجب تاثیر گذاری قیمت طلا بر روی قیمت بیت کوین است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای اثبات این موضوع می‌توانید با بررسی سه هفته‌ی منتهی به ۱۷ مرداد متوجه شوید که در آن بازه‌ی زمانی قیمت طلا از ۱,۸۰۰ دلار به یک قیمت تاریخی ۲,۰۷۵ دلار دست یافت. در بازه‌زمانی مشابه قیمت بیت کوین از قیمت ۹,۱۰۰ دلار به قیمت ۱۲,۱۱۸ دلار رسید تا ثابت کنند بیت کوین و طلا بیش از هر زمان دیگر دچار همبستگی شده‌اند.

اطلاعات اسکیو (Skew) در این رابطه نشان می‌دهد که همبستگی بیت کوین و طلا به رکورد جدید ۶۸.۹٪ رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری «QCP» در کانال تلگرام خود نوشت:

با افزایش سود اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری، احتمال خطر سقوط قیمت طلا نیز احساس می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری «QCP» در ادامه افزود که سرمایه‌گذاران باید به‌ درستی نوسانات طلا و همچنین نوسانات اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری را زیر نظر بگیرند، چون ارزش آن‌ها می‌تواند بر قیمت بیت کوین و اتر تاثیر بگذارد.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله در گذشته در محدوده ۰.۵% بود اما هم اکنون در محدوده ۰.۶٪ می‌باشد.

همان طور که می‌دانید طلا نرخ سود ندارد و همین امر می‌تواند احتمال سقوط شدید‌تری را برای قیمت طلا به‌وجود آورد و با کاهش قیمت طلا ممکن است قیمت بیت کوین نیز کاهش یابد.

جول کروگ (Joel Kruger)، استراتژیست سرمایه‌گذاری در شرکت ال‌مکس دیجیتال (LMAX Digital)، با بیان کردن این موضوع که سقوط بازار سهام خطر بزرگتری برای جهش صعودی بیت کوین به حساب می‌آید، افزود:

با توجه به افزایش ارزش و قیمت برخی سهم‌ها و خطر تغییر روند در این بازار، تغییرات [منفی] در بازارهای سهام می‌تواند تهدیدی برای بیت کوین باشد و موجب رخ دادن اتفاقاتی مشابه ماه مارس شود.

اگر کنگره آمریکا تصمیمات تازه‌ای در رابطه با برنامه‌های حمایت مالی وضع نکند، این احتمال وجود دارد که بازارهای سهام در جهان تحت فشار قرار گیرند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments