جنرال موتورز یک نقشه مسیریابی با فناوری بلاکچین را ارائه می‌کند.

استفاده از فناوری بلاکچین برای ایجاد نقشه مسیریابی پویا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنرال موتورز، تولیدکننده بزرگ اتومبیل که به‌نام GM شناخته می‌شود، حق امتیاز ساخت یک نقشه مسیریابی با فناوری بلاکچین که به‌صورت پیوسته به‌روزرسانی می‌شود را ثبت کرد. این سیستم از فناوری بلاکچین برای جمع آوری داده از طریق سنسورهایی که در اتومبیل‌ها قرار دارند استفاده می‌کند و یک نقشه قابل اطمینان را برای اتومبیل‌های مستقل ایجاد می‌کند.

بر اساس این طرح، که در 1 اکتبر 2018 ثبت شده بود و در تاریخ 2 آپریل 2020 منتشر شد، حفظ پویایی نقشه‌های موجود درحال حاضر، نیازمند مبالغ هنگفتی است و سختی‌های زیادی دارد. یکی از دلایل بالقوه این مسئله این است که چنین نقشه‌هایی اطلاعات خود را از طریق برخی وسایل مخصوص بدست آورده و حفظ می‌کنند، که دسترسی این وسیله‌ها تنها به چند قسمت خاص از دنیا محدود می‌شود.

نحوه استفاده این نقشه از بلاکچین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

راه حل جنرال موتورز این است که این پروسه (به روزرسانی نقشه) را بین تعداد زیادی از اتومبیل‌ها توزیع کند. یعنی این اتومبیل‌ها در حینی که به سادگی درحال رانده شدن در نقاط مختلف هستند، داده‌ها و اطلاعاتی را درمورد اطراف خود جمع‌آوری کنند. این اطلاعات که درمورد زمان واقعی جمع‌آوری می‌شوند توسط یک تشخیص‌دهنده تفاوت، با نقشه‌های موجود مقایسه و تحلیل می‌شوند.

هرگونه تفاوت و تناقض به شبکه بلاکچینی که اطلاعات نقشه را نگه می‌دارد منتقل می‌شود. این تغییر زمانی تایید و ثبت می‌شود که یک اتومبیل دیگر هم تغییر مشابهی را گزارش کند. این طرح ادعا می‌کند که چنین شبکه‌ای فقط از طریق اتومبیل‌ها و نقاط استخراج که در مراکز داده قرار دارند حفظ می‌شود.

این سیستم احتمالا برای قابلیت “سوپر کروز” کمپانی GM طراحی شده است. این قابلیت امکان رانندگی نیمه خودکار را برای بعضی از مدل‌های لوکس فراهم می‌کند. برخلاف طرح‌های رقیبی که توسط تسلا ارائه شدند، این سیستم اطمینان بالایی به نقشه‌های مسیریابی می‌کند و به همین دلیل است که امکان استفاده از آن فقط در جاده‌های پشتیبانی شده وجود دارد.

پخش کردن مراحل رشد و توسعه نقشه (بین اتومبیل‌ها) احتمالا باعث بالا رفتن سرعت این تولیدکننده برای پوشش دادن تمامی جاده‌های آمریکا خواهد شد.

این طرح بیان می‌کند که یکی از مزیت‌های چنین سیستمی، توزیع روند توسعه نقشه است که به چندین کاربر اجازه می‌دهد در ساخت یک نقشه کامل شرکت داشته باشند. این موضوع، دلیل استفاده سیستم از فناوری بلاکچین را آشکار می‌سازد.

صنعت اتومبیل و فناوری بلاکچین

همانطور که قبلا توسط کوین‌‎تلگراف گزارش شده بود، جنرال موتورز یکی از تولیدکنندگان اتومبیل است که در زمینه فناوری بلاکچین بسیار توانمند هستند. در اکتبر 2019 جنرال موتورز یکی از 5 کارخانه تولید اتومبیل بود که سیستمی مبتنی بر بلاکچین را برای پرداخت و احراز هویت اتومبیل‌ها به‌کار گرفت.

بخش مالی این شرکت، در ماه ژوئن بر روی یک استارتاپ مبتنی بر بلاکچین سرمایه‌گذاری کرد که از وقوع تقلبات مالی جلوگیری می‌کرد.

این تولیدکننده همچنین در دسامبر 2018 طرح یک سیستم برقراری ارتباط برپایه فناوری بلاکچین را نیز ارائه کرد که به افراد مختلف اجازه می‌دهد با ماشین‌های مستقل با یکدیگر در ارتباط باشند.

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments