جی کی رولینگ غرق در توضیحات ایلان ماسک و بسیاری دیگر درمورد بیت کوین!

ویتالیک بوترین، برایان آرمسترانگ و سی زد هم، وقتی روز جمعه رولینگ در توییتر خواست کسی بیت کوین را برایش توضیح دهد، وارد عمل شدند!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جی کی رولینگ نویسنده مشهور، که به دلیل نوشتن مجموعه کتاب بسیار موفق هری پاتر، محبوبیت زیادی دارد، این بار به دنبال این بود که بیت کوین را بفهمد!

او روز جمعه در توییتر نوشت: “من متوجه مفهوم بیت کوین نمی‌شوم. لطفا به من توضیح دهید.” از آن زمان، این توییت بیش از 2400 کامنت داشته و بیش از 10,000 بار لایک شده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

خالق اتریوم، ویتالیک بوترین و مدیر اجرایی صرافی کوین‌بیس، برایان آرمسترانگ نیز از افراد مشهور و فعال جامعه رمزارز بودند که سعی کردند درمورد بیت کوین به این نویسنده توضیح دهند.

جی کی رولینگ: “من فکر نمی‌کنم به این اعتماد داشته باشم.”

ویتالک بوترین گفت: “بیت کوین در اصل یک ابزار پرداخت دیجیتال جهانی است، که ذخیره آن مانند طلا باارزش است؛ با فناوری رمزنگاری قرن 21 ساخته شده تا بسیار امن باشد.” و بعد از آن در زنجیره کوتاهی از توییت‌ها، توضیحات خود را ادامه داد.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد هرچقدر جی کی رولینگ بیشتر درمورد بیت کوین می‌فهمید، این مفهوم جذابیت کمتری برایش پیدا می‌کرد!

حساب بیت کوین توییت کرد: “جادوگرها هنوز باید به بانک گرینگاتز (بانکی در داستان هری پاتر) اعتماد داشته باشند… بیت کوین این را درست خواهد کرد.”

چند ساعت بعد جی کی رولینگ در جواب این توییت گفت: “من فکر نمی‌کنم که به این اعتماد داشته باشم!”

 توییت بعدی جی کی رولینگ: “مردم حالا به من توضیح می‌دهند که بیت کوین چیست، و راستش را بخواهید از نظر من می‌گویند … قابل جمع‌آوری … کامپیوترها (یکی از آن‌ها دارم) … کریپتو (شبیه کلمه creepy به معنی عجیب و غریب است) … متوجه ریسک آن باش (که البته، من متوجه نمی‌شوم.)”

از نظر رولینگ بیت کوین بسیار پیچیده و غیرقابل درک بود. بعد از این توییت، ایلان ماسک وارد بحث شد و گفت: “تا حد زیادی بله (بیت کوین پیچیده است) اما چاپ مقادیر زیادی پول توسط بانک‌های مرکزی دولت‌ها، باعث شده بیت کوین در مقایسه با آن‌ها بسیار قوی‌تر باشد.”

“می‌ترسم دیگر هیچوقت نتوانم به توییتر بیایم، بدون اینکه کسی از بیت کوین نداشتنم عصبانی شود!”

از این‌جا به بعد به نظر رسید که شوخی و خنده به پایان رسیده است، مخصوصا برای جی کی رولینگ. او به توییت گذاشتن ادامه داد و گفت که هنوز هم بیت کوین را نمی‌فهمد، هیچ رمزارزی ندارد و انگیزه‌ای نیز برای خریدن رمزارز ندارد. “من نمیخواهم پولم را برنامه‌نویسی کنم. من به سختی می‌توانم از تلوزیون خودم استفاده کنم.”

 او سپس نوشت: “این به عنوان یک شوخی شروع شد. اما حالا می‌ترسم که دیگر نتوانم به توییتر بیایم و کسی از این‌که من بیت کوین ندارم عصبانی نشود. یک روز شما زن پیر و خموده‌ای را در خیابان می‌بینید که می‌خواهد یک کتاب هری پاتر را با یک سیب‌زمینی معامله کند. مهربان باشید. او سعی کرد که بفهمد.”

در جواب این توییت و برخی دیگر از توییت‌های جی کی رولینگ بعضی از اعضای جامعه رمزارز،  او را متهم به این کردند که، از این‌که وقتی قیمت بیت کوین بسیار کم بوده آن را نخریده ناراحت است و حالا حسادت می‌کند!

اوبری استروبل، مدیر ارتباطات شرکت پاداش‌دهی بیت کوین TryLolli، سعی کرد اوضاع را کمی بهتر کند: “من از طرف این جامعه عذرخواهی می‌کنم. آن‌ها چیز زیادی متوجه نمی‌شوند.”

حساب بیت کوین توییت کرد: “بیت کوین ممکن است پیچیده به‌نظر برسد، اما اکنون بیشتر مردم نمی‌توانند توضیح دهند که اینترنت چطور کار می‌کند.

از این دید به آن نگاه کن: ما یادگرفتیم که چطور نامه‌هایمان را از طریق اینترنت با ایمیل بفرستیم.

حالا هم یاد گرفتیم چطور کار پول را از طریق اینترنت با بیت کوین انجام دهیم. فقط این پول بهتری است.”

جی کی رولینگ در نهایت از کسانی که تلاش کردند با صبوری و مهربانی به او بیت کوین را توضیح دهند تشکر کرد. اما درهرصورت، به نظر می‌رسد که رولینگ، حداقل فعلا، وارد دنیای شگفت‌انگیز بیت کوین نخواهد شد.

منبع خبر: https://www.financemagnates.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments