به‌روزرسانی EIP 1559 اتریوم در ماه جولای اجرا خواهد شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم (Ethereum)، تاریخ اجرای طرح EIP 1559 همراه با هارد فورک London را ماه جولای اعلام کرده است. طرح EIP 1559، به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم است که موجب کاهش کارمزدهای گس (gas) و تبدیل ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به یک دارایی ضد تورمی خواهد شد.

این طرح پیشنهادی که توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم نیز تایید شده است، ساختار کارمزدهای شبکه اتریوم را متحول خواهد کرد. در ساختار فعلی که به صورت مناقصه‌ای است، ماینرها تایید تراکنش‌های با بالاترین کارمزد پیشنهادی را در اولویت قرار می‌دهند. این در حالی است که در ساختار جدید، کارمزدها به صورت پویا و برنامه‌ریزی شده تنظیم خواهند شد. بنابراین، کاربران کمترین کارمزد را برای هر بلاک پرداخت خواهند کرد.

علاوه بر این، کارمزد پایه شبکه در هر تراکنش سوزانده خواهد شد. این امر، اتریوم (ETH) را به یک دارایی ضد تورمی تبدیل می‌کند.

این طرح پیشنهادی تقریبا توسط همه اعضای جامعه اتریوم، از جمله سرمایه‌گذاران، دلالان و کاربران عادی شبکه به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل تراکنش‌های شبکه در سال گذشته نشان داد که در طرح EIP-1559، طی ۳۶۵ روز ۱ میلیون واحد اتریوم (ETH) سوزانده می‌شود که تقریبا ۱ درصد از کل شبکه است. تحقیقات انجام شده توسط محققان صندوق ETF شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) نیز نشان داد که این ساختار ضد تورمی برای قیمت اتریوم یک مزیت محسوب شده و یک حلقه بازخورد مثبت را ایجاد می‌کند.

این طرح در حالی اجرا می‌شود که کاربران ماه‌هاست به کارمزدهای بالای شبکه اتریوم اعتراض می‌کنند. در ماه‌های اخیر، نمونه‌های قابل توجهی از کارمزدهای بسیار زیاد برای تراکنش‌های ساده گزارش شده است که از جمله آنها، می‌توان به یک تراکنش ۳۶ هزار دلاری در صرافی یونی سواپ (Uniswap) اشاره کرد.

در این میان، تنها گروهی که کمتر از این طرح استقبال کرده‌اند، ماینرهای اتریوم هستند که استفاده از هارد فورک و طرح‌های جایگزین را پیشنهاد می‌دهند. برآوردها نشان می‌دهند که با اجرای این طرح، درآمد ماینرهای اتریوم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments