این هفته چشم از این ۵ رمزارز برندارید؛ احتمال صعودشان بالا است!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پس از یک رالی دو هفته‌ای، بیت کوین نزدیک به مقاومت ۵۲ هزار دلار در نوسان است. خرس‌ها سعی دارند یک روند اصلاحی را شروع کنند، اما گاو‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. وضعیت مطلوب بازار سهام، نزدیک بودن رویداد هاوینگ و جریان‌ ورود سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، احتمال وقوع هرگونه نزول قیمت را کاهش داده است.

تحلیلگران به دقت جریان‌ ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین را برای تعیین روند بعدی قیمت این ارز دیجیتال، زیر نظر دارند. داده‌های تحقیقاتی صرافی بیت‌مکس (BitMEX) نشان می‌دهند که میزان خروج سرمایه از صندوق بیت کوین تراست شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) در ۲۴ فوریه تنها ۴۴ میلیون دلار بوده که کمترین میزان از ۱۱ ژانویه محسوب می‌شود.

با باقی ماندن قیمت بیت کوین بالای ۵۰ هزار دلار، احساسات در بازار ارزهای دیجیتال همچنان مثبت است. معامله‌گران کوتاه‌مدت به دنبال هرگونه نشانه از ایجاد یک روند برای قیمت بیت کوین و ورود به معامله در آن جهت هستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اما آیا بیت کوین می‌تواند پس از یک وقفه کوتاه، روند صعودی خود را از سر بگیرد؟ آیا آلت‌کوین‌ها هم به دنبال بیت کوین رشد خواهند کرد؟ در ادامه، ۵ ارز دیجیتالی را که پتانسیل رشد بالایی دارند، بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

نزدیک‌ترین حمایت و مقاومت بیت کوین به ترتیب در سطوح ۵۰۵۰۰ و ۵۳ هزار دلار تشکیل شده است. این به معنی قرار گرفتن قیمت در یک محدوده جانبی و سیگنال مثبتی است که نشان می‌دهد گاوها برای خروج از بازار عجله‌ای ندارند.

افزایش شیب میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. غلبه قیمت بر مقاومت ۵۳ هزار دلار می‌تواند موجب افزایش آن تا ۶۰ هزار دلار شود.eth-uni-fil-grt-bullish-along-btc

فرصت خرس‌ها برای تسلط بر بازار رو به اتمام است. اگر خرس‌ها بخواهند از این رالی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح ۴۸۹۷۰ دلار برسانند. در این صورت، قیمت ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۵۵۴۲ دلار) سقوط کند.

۲. اتریوم

اتریوم در چند روز گذشته یک روند صعودی قوی را تجربه کرده است. خرس‌ها سعی کردند این حرکت صعودی را نزدیک به ۳ هزار دلار متوقف کنند، اما وقوع یک اصلاح جزئی نشان می‌دهد که گاوها تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷۸۴ دلار) و افزایش RSI نشان می‌دهد که بازار تحت کنترل گاوها است. در پی شکسته شدن مقاومت ۳ هزار دلار، انتظار می‌رود که قیمت ابتدا تا ۳۳۰۰ دلار و متعاقباً تا ۳۶۵۰ دلار افزایش یابد.eth-uni-fil-grt-bullish-along-btc

نزدیک‌ترین حمایت در صورت نزول، ۲۸۵۰ دلار و سپس، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. چنانچه نزول ادامه یابد، قیمت تا ۲۷۱۷ دلار و در نهایت، تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۵۲۷ دلار) سقوط خواهد کرد.

۳. یونی‌سواپ

قیمت یونی‌سواپ در ۲۳ فوریه بر مقاومت ۷.۷۹ دلاری غلبه کرد. در ادامه، قیمت تا ۱۲.۸۵ دلار افزایش یافت و سپس، یک مرحله اصلاحی را آغاز کرد که احتمالاً در سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی (۹.۹۱ دلار) حمایت خواهد شد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی‌خواهند کرد آن را به ۱۱.۶۳ دلار و سپس به ۱۲.۸۵ دلار برسانند. در صورت شکسته شدن مقاومت ۱۲.۸۵ دلاری، قیمت به سمت مقاومت ۱۷ دلار حرکت خواهد کرد.eth-uni-fil-grt-bullish-along-btc

در مقابل، اگر قیمت به زیر حمایت ۹.۹۱ دلار سقوط کند، حمایت بعدی احتمالاً سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی (۹.۲۱ دلار) خواهد بود. به طور کلی، شکست حمایت ۹.۲۱ دلاری می‌تواند به این معنی باشد که روند صعودی پایان یافته است.

۴. فایل ‌کوین

گاوها در چند روز گذشته نتوانستند قیمت فایل‌کوین را بالاتر از مقاومت ۸.۱۲ دلاری نگه دارند، اما فشار را حفظ کردند. آن‌ها مجدداً در تلاش هستند تا مناطق مقاومتی ۸.۱۲ دلار و ۸.۵۷ دلار را از پیش رو بردارند. اگر آن‌ها موفق شوند، روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. در این صورت، قیمت به سمت مقاومت ۱۰ دلار حرکت خواهد کرد.eth-uni-fil-grt-bullish-along-btc

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۷.۷۰ دلار برسد، خرس‌ها کنترل بازار را در دست خواهند گرفت. در این صورت، قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۷۴ دلار) کاهش خواهد یافت که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد.

۵. گراف

قیمت گراف (The Graph) در ۱۸ فوریه بر مقاومت ۰.۲۳ دلار غلبه کرد که نشان‌دهنده از سر گرفته شدن روند صعودی است. خرس‌ها در تلاشند تا حرکت صعودی را نزدیک به سطح ۰.۳۰ دلار متوقف کنند، اما یک نکته مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح ۰.۲۳ دلار برگردد.eth-uni-fil-grt-bullish-along-btc

اگر قیمت بالای ۰.۳۰ دلار باقی بماند، می‌تواند تا ۰.۳۷ دلار افزایش یابد. در مقابل، چنانچه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۲ دلار) برسد، روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سی برابر اس ال پی تو ضررم

اس ال پی

هر کی داره می بینه chaingpt بخره

عشق فقط شیبا.