تحلیل قیمت اتریوم: بفروشیم یا منتظر رشد بیشتر باشیم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس داده‌ها، درصد اتریوم‌هایی (ETH) که در سود نگهداری می‌شوند، به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۱ رسیده است. کوین‌های در گردش این رمزارز بیش از ۱۲۰.۱۸۱ میلیون اتریوم است و در زمان انتشار این خبر، ۹۱.۶ درصد از کل این تعداد، معادل ۱۱۰۰۸۵۹۸۲ اتریوم به سود رسیده‌اند که این امر ناشی از افزایش اخیر قیمت ETH است.

این رشد ارزش به دنبال تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین (BTC) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، اتفاق می‌افتد. با توجه به قیمت فعلی ETH یعنی ۲۵۵۰ دلار، ارزش این ارز دیجیتال از زمان تأیید ETFها در ۱۰ ژانویه، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در حالی که رشد تعداد اتریوم‌هایی که در سود نگهداری می‌شوند، عموماً یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود، تفاوت در استراتژی‌های معاملاتی که توسط هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت ETH اتخاذ می‌شود، ممکن است بر روند قیمت این رمزارز و حرکت بعدی آن تأثیر بگذارد. برخی از معامله‌گران کوتاه‌مدت، ممکن است وسوسه شوند و ETH خود را درجهت سیو سود بفروشند. در چنین شرایطی، اگر فشار فروش بیشتر از خرید باشد، این مسئله می‌تواند منجر به کاهش موقت قیمت اتریوم شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

از طرف دیگر، دارندگان بلندمدت که به دنبال کسب سود بیشتر هستند، ممکن است تمایل بیشتری به هولد کردن ETH خود داشته باشند. این امر باعث کاهش عرضه اتریوم شده و به ‌طور بالقوه‌ به افزایش قیمت این رمزارز در بلندمدت کمک می‌کند.

در همین راستا، ارزیابی نمودار هفتگی ETH نشان می‌دهد که احساسات پیرامون این ارز دیجیتال به ‌طور قابل‌توجهی صعودی باقی مانده است. شاخص‌های مومنتوم کلیدی این رمزارز نیز در بالاترین حد خرید قرار دارند که نشان‌دهنده پیشی گرفتن فعالیت خرید از فروش اتریوم است.

برای مثال، شاخص قدرت نسبی (RSI) اتریوم ۷۰.۹۸ است، در حالی که شاخص جریان پول (MFI) آن، عدد ۸۴.۶۵ را نشان می‌دهد. به همین ترتیب، جریان پول چایکین (CMF) در زمان نگارش این خبر، به ۰.۱۷ رسیده که نشان‌دهنده جریان ثابت سرمایه است. شاخص جهت‌دار مثبت (سبز) اتریوم هم در ۳۰.۷۴ قرار گرفته که بالاتر از شاخص جهت‌دار منفی (قرمز) آن در ۸.۶۷ است و این موضوع، تأیید می‌کند ‌که گاوها یا خریداران کنترل نمودار هفتگی را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت اتریوم: بفروشیم یا منتظر رشد بیشتر باشیم؟

همچنین، با مشاهده خط صعودی آرون (نارنجی) ETH در ۱۰۰ درصد، به نظر می‌رسد که روند صعودی فعلی، قوی ظاهر شده است. زمانی که خط صعودی آرون (Aroon Up) یک دارایی نزدیک به ۱۰۰ باشد، این امر نشان‌دهنده روند صعودی قوی بوده و نشان می‌دهد که اوج قیمتی اخیر آن دارایی به دست آمده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ای‌ام‌بی‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

نگفتی بفروشیم یا نگه داریم که