۳ دلیل که نشان می‌دهد روند صعودی اتریوم می‌تواند از سقوط بیت کوین جلوگیری کند!

سیر صعودی قیمت اتریوم چه تاثیری بر بیت کوین خواهد گذاشت؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت بیت کوین همچنان نشانه‌های روند نزولی را مشاهده می‌کند، اما سیر صعودی اتریوم ممکن است از سقوط بیت کوین جلوگیری کند.

قیمت اتریوم از 13 مارس 114% افزایش داشته است و ارزش این آلت کوین احتمالا بالاتر هم خواهد رفت. افزایش فعالیت‌ها روی بلاکچین اتریوم و همچنین انتشار اتریوم 2.0 باعث افزایش قیمت اتریوم شده و این عوامل همچنین می‌توانند به قیمت بیت کوین نیز نفع برسانند.

برخلاف اتر، قیمت بیت کوین از نظر فنی ساختاری نزولی دارد، که باعث به وجود آمدن سقف قیمت‌های پایین‌تر خواهد شد؛ چراکه نمودار شمعی روزانه بیت کوین نسبت به روزهای قبل این ماه، در نقطه پایینتری بسته شد. معمولا رسیدن به سقف‌های پایین در بازه‌های زمانی بالا مثل نمودار یک روزه، موجب اصلاح قیمت آن دارایی آسیب‌پذیر می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اتریوم به اوج‌های بالاتری می‌رسد!

اتر درحال حاضر حرکات قیمت متفاوتی را نسبت به بیت کوین نشان می‌دهد. این آلت کوین برتر، اخیرا نقطه اوج بالاتری را تجربه کرده است، چراکه آخرین نمودار شمعی آن به طور قابل توجهی بالاتر از اوایل فوریه بسته شد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: Tradingview

برخی از تریدرهای رمزارز معتقدند که قدرت حرکات قیمت اتر می‌تواند نقش حمایتی برای ممنتوم کل بازار داشته باشد و از سقوط دوباره بیت کوین جلوگیری کند.

تریدرها می‌گویند اتر این بار بیت کوین را بالا می‌کشد!

قیمت بیت کوین با وجود روند نزولی که نتوانست فشار فروش را کم کند، حدود 4 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش داشته است.

طبق نظر تریدر رمزارز Chase NL، احساس کلی بازار این است که اتریوم تاثیر مثبتی بر حرکات قیمت بیت کوین در کوتاه مدت می‌گذارد.

در کوتاه مدت دو سناریو ممکن است در نتیجه‌ی روند مخالف بیت کوین و اتر اتفاق بیفتد. Chase NL گفت که کندی روند بیت کوین ممکن است اتر را تا نواحی حمایتی پایین‌تری پایین بکشد، یا ممنتوم قدرتمند اتر از سقوط شدید بیت کوین جلوگیری کند.

این تریدر یادآور شد:

آیا اتر به اندازه کافی قدرتمند حرکت می‌کند که بتواند بیت کوین را تا بالاتر از نقطه باز شدن سالیانه آن بالا بکشد؟ یا آیا روند نزولی بیت کوین و ناتوانی آن در بسته شدن بالاتر از نقطه ورود سالیانه، اتریوم را پایین می‌کشد؟ جواب این سوال بر تصمیم‌گیری ما درمورد روزها و هفته‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.”

تحلیلگر رمزارز Scott Melker هم به طور مشابهی بیان کرد که به نظر او اتریوم روند صعودی‌تری نسبت به بیت کوین خواهد داشت. او همچنین ساختار خوش‌بینانه قیمت اتریوم را یادآوری کرد.

اتریوم 2.0 موجب قدرت‌بخشی و رشد استفاده از شبکه شده که باعث پیشروی اتریوم خواهد شد.

موقعیت قدرتمند اتر ممکن است به دلیل حرکت قوی آن از فوریه باشد، اما هنگامی که در 12 مارس بازار رمزارزها سقوط کرد، اتر بیشتر از اکثر رمزارزهای دیگر دچار افت قیمت شد. درحالی که بیت کوین 50% کاهش قیمت داشت، اتر نزدیک به 70 تا 90% سقوط کرد.

عملکرد اتریوم و بیت کوین در بیشترین رکورد کاهش. منبع: athcoinindex

در بالاترین رکورد یک بازه زمانی یکسان، اتر حدود 87% و بیت کوین 63% کاهش قیمت داشتند.

ساختار فروش اتر و انتشار قریب‌الوقوع اتریوم 2.0، دو عامل اساسی هستند که باعث ایجاد روند صعودی برای این آلت کوین شده‌اند.

افزایش تقاضا برای استیبل کوین‌ها که بسیاری از آن‌ها بر اساس قراردادهای هوشمند اتر کار می‌کنند هم باعث شده که مبلغ کلی جابجا شده روی شبکه اتر برابر با بیت کوین شود، که یک عامل اساسی برای اتر را ایجاد کرده است.

محقق رمزارز Ryan Watkins گفت:

“استیبل کوین‌ها درحال حاضر 80% از انتقالات روزانه روی اتر را تشکیل می‌دهند و آن‌ها همچنین برای انتقال ارقام بسیار بالاتری نسبت به انتقالات بیت کوین استفاده می‌شوند. استیبل کوین‌ها به‌طور کلی محصول مناسبتری برای انتقال وجوه بین صرافی‌ها هستند، که یکی از موارد استفاده‌های عمده و مهم است.

باید ببینیم که آیا رشد فعالیت شبکه اتریوم و ظهور اتریوم 2.0 برای جلوگیری از اصلاح قیمت بازار در کوتاه مدت کافی هستند یا خیر؛ چراکه بسیاری از تریدرها هشدار دادند شکافی در خط روند بیت کوین موجب ایجاد این اصلاح قیمت خواهد شد.

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments