ثبت رکورد تاریخی جدید توسط اتریوم!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار، توانست آخرین رکورد قیمتی خود را که در نزدیکی ۲،۰۴۱ دلار و در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ میلادی ثبت شده بود، بشکند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که اتریوم روز شنبه ۳ آوریل (۱۴ فروردین) موفق شد بالاترین قیمت تاریخی خود را در حدود ۲،۱۵۲ دلار ثبت کند.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم با قیمت ۲،۱۲۷ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۶٫۴ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۲۵ درصد رشد دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت اتریوم.

از زمان ثبت رکورد قبلی در ماه فوریه، اتریوم در نمودار روزانه خود دو بار اصلاح شد و در اصلاح دوم، به پایین‌ترین سطح خود رسید. چند روز پس از دستیابی به سطح ۲،۰۴۱ دلار، قیمت این ارز دیجیتال تا حدود ۱،۲۹۳ دلار کاهش یافت. پس از آن، اتریوم در تاریخ ۱۳ مارس توانست تا حدود ۱،۹۴۳ دلار صعود کند، تا این‌که در روزهای بعد، دوباره به سطح ۱،۵۴۶ دلار سقوط کرد.

از زمان کاهش قیمت اتریوم به ۱،۵۴۶ دلار، کندل روزانه این ارز دیجیتال برای پنج روز متوالی به رنگ سبز بسته شد. در صورتی که کندل امروز نیز با رنگ سبز بسته شود، ششمین کندل روزانه اتریوم با رنگ سبز به صورت متوالی خواهد بود.

در حال حاضر، اتریوم با ارزش بازار ۲۴۵٫۶۸۲ میلیارد دلاری خود، جایگاه دوم فهرست ارزهای دیجیتال برتر را در وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) به خود اختصاص داده است، اما همچنان فاصله زیادی با ارزش بازار ۱٫۱۱۸ تریلیون دلاری بیت کوین (BTC) دارد.

در چند ماه گذشته، اخبار زیادی در مورد انتقال شبکه اتریوم به اتریوم ۲.۰ و همچنین، نقش آن در امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، منتشر شد که نقش زیادی در افزایش قیمت ارز دیجیتال اختصاصی این شبکه داشته‌اند. اتریوم ۲.۰ به دنبال افزایش مقیاس پذیری شبکه اتریوم و انتقال کامل این بلاکچین به الگوریتم اجماع اثبات سهام در ماه‌های آینده است.

افزایش ۷۷ درصدی متوسط کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم!

همزمان با رکوردشکنی تاریخی اتریوم (ETH)، در چند روز گذشته متوسط کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه نیز با ۷۷ درصد افزایش، از ۱۲٫۹۶ دلار به ۲۲٫۹۷ دلار رسید.

متوسط کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم.

در حال حاضر، میزان کارمزدهای دریافتی در بلاکچین‌های معروفی مانند بیت کوین و اتریوم، واقعاً مناسب نیستند. برای حل این مشکل، توسعه‌دهندگان اتریوم طرح EIP-1559 را پیشنهاد کرده‌اند؛ طرحی پیشنهادی برای بهبود اتریوم که نحوه محاسبه کارمزدها در این بلاکچین را اصلاح می‌کند. با اجرای این طرح در ماه ژوئیه، کارمزد تراکنش‌ها به صورت الگوریتمی و پویا تنظیم خواهد شد. علاوه بر این، در این طرح یک جنبه تورمی نیز در اقتصاد توکنی (tokenomics) اتریوم معرفی می‌شود و بخشی از هزینه‌های شبکه قرار است پس از هر تراکنش از بین برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments