گران‌فروشی برق به بهانه استاندارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از روزنامه شرق- رئیس سازمان استاندارد بیان کرد: دولت این سازمان را مکلف به تعریف استاندارد برای مزارع بیت کوین کرده است. نیره پیروز‌بخت در این زمینه گفت: این استاندارد بعد از ابلاغ به کمیته ملی به اطلاع مردم خواهد رسید.

بنا به نظر برخی کارشناسان حوزه رمزارز، این اقدام دولت می‌تواند تلاشی برای افزایش قیمت برق برای مزارع بیت کوین باشد. این درحالیست که بر اساس قانون، مزارع بیت کوین دارای مجوز زیر مجموعه واحد‌های صنعتی قرار می‌گیرند و تعرفه برق آنها نیز باید بر مبنای واحد‌های صنعتی محاسبه شود. یک کارشناس حوزه بیت کوین می‌گوید: در دنیا برای مزارع بیت کوین هیچ استانداردی وجود ندارد و سعی دولت و وزارت نیرو برای تبیین استاندارد برای راه‌اندازی فارم بیت کوین به نظریه افزایش تعرفه برق قوت می‌بخشد.

قیمت هر کیلو‌وات برق در مشاغل صنعتی 100 تومان است که در صورت اجرایی شدن استاندارد ماینینگ در مزارع بیت کوین این قیمت به 1300 تا 1400 تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد یک شبکه فاسد با رخنه در مراجع اجرایی کشور درصدد سنگ‌اندازی در راه صنعت ماینینگ در کشور است. فعال بودن یک مزرعه بیت کوین 5000 تایی در رفسنجان که ظاهرا مربوط به کشور چین است می‌تواند مهر تاییدی بر این موضوع باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بر اساس نظر کارشناسان این حوزه در صورت اجرای این طرح توسط دولت و سازمان استاندارد امکان کوچ سرمایه‌گذاران این حوزه به کشور‌هایی مانند ترکیه قوت خواهد گرفت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments