سقوط ۲۹ درصدی قیمت DOGE در روز دوج کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

از چند روز گذشته، برخی از طرفداران دوج کوین (DOGE) قرار گذاشته بودند که روز سه‌شنبه ۲۰ آوریل، قیمت این ارز دیجیتال را تا ۵۰ سنت و حتی ۱ دلار افزایش داده و آن را به «روز دوج کوین» تبدیل کنند.

قیمت ارز دیجیتال هشت ساله DOGE، در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ برابر شده و ارزش بازار آن از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته بود. بنابراین، به نظر می‌رسید که هر چیزی ممکن است و حتی پوسترهایی تحت عنوان «روز دوج کوین» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

با این حال، اوضاع آن‌طوری که طرفداران دوج کوین انتظار داشتند، پیش نرفت و قیمت DOGE در ۲۴ ساعت گذشته، با یک افت ۲۹ درصدی تا ۲۹ سنت کاهش یافت.

نمودار کندل ۱ روزه قیمت دوج کوین (DOGE).

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیل‌گر ارشد بازار در کارگزاریOanda ، در این باره می‌گوید:

بسیاری از معامله‌گران خرد امیدوار بودند که در روز ۲۰ آوریل، روز دوج کوین، در ارسال DOGE به ماه موفق باشند. برخی از آنها به دنبال دستیابی به سطح ۰٫۵ دلار بودند و حتی برخی دیگر امیدوار بودند كه قیمت دوج کوین به سرعت به سمت ۱ دلار برود. افت قیمت DOGE به معنای پایان کار این ارز دیجیتال نیست، اما می‌تواند منجر به فروش گسترده آن شود.

سقوط قیمت DOGE زمانی اتفاق افتاد که حتی مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیل‌گر بلومبرگ نیز رشد بیشتری را برای دوج کوین پیش‌بینی کرده بود. مک‌گلون روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت:

با وجود استقبال کاربران سراسر جهان از دوج کوین، احتمال آن خیلی کم است که حداقل در آینده نزدیک، چیزی بتواند رشد این ارز دیجیتال را متوقف کند.

آدرس‌های فعال دوج کوین به بالاترین سطح خود رسیده است.

سؤالی که این روزها مطرح می‌شود این است که آیا سود امسال دوج کوین می‌تواند سرمایه و نیروی کار جدیدی را به این پروژه جذب کند یا خیر. لازم به ذکر است که ارزش بازار دوج کوین با رسیدن به بیش از ۵۰ میلیارد دلار، از مؤسسه‌های مالی بزرگی همچون آی‌ان‌جی (ING)، بارکلیز (Barclays) و کردیت اگریکول (Credit Agricole) فراتر رفته است.

به گزارش شرکت تحلیلی کوین متریکس (Coin Metrics)، داده‌های بلاکچین نشان می‌دهند که فعالیت در شبکه دوج کوین در حال افزایش است، آدرس‌های فعال این ارز دیجیتال رکورد جدیدی را ثبت کرده و حجم معاملات DOGE در بالاترین سطح هفت ساله خود قرار دارد.

میزان فعالیت در شبکه‌های بلاکچینی بیت کوین و دوج کوین (در گیت هاب).

شور و هیجان دوج کوین به بخش دیفای نیز سرایت کرده است. در روزهای گذشته، چندین توکن مشابه دوج کوین ایجاد شده و رشد خیره‌کننده‌ای را نیز تجربه کرده‌اند.

یکی از این توکن‌ها، شیب (SHIB) نام دارد؛ یک توکن غیرمتمرکز که «قاتل دوج کوین» لقب گرفته و در حال حاضر در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) معامله می‌شود. این توکن که تحت استاندارد ERC-20 بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده، در چهار هفته گذشته بیش از ۵ هزار درصد رشد داشته است و روز دوشنبه همزمان با صعود دوج کوین، قیمت این ارز دیجیتال نیز یک رشد ۹۵ درصدی را تجربه کرد. داده‌های صرافی یونی سواپ نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار تراکنش برای توکن شیب پردازش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

اگر امکانش هست سایت swiftdemand رو بررسی کنید و یه مطلب در موردش توی سایت بزارید.
ممنون.

عجب ارزه باحالیه این دوج