نهنگ‌های دوج کوین در یک روز ۱۲ میلیارد دلار DOGE جابه‌جا کرده‌اند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزایش چشمگیر قیمت دوج کوین (DOGE) به جابه‌جایی مقدار زیادی از این ارز دیجیتال در بلاکچین منجر شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بیت‌اینفوچارت (BitInfoCharts)، نهنگ‌های دوج کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار DOGE را از طریق بلاکچین منتقل کرده‌اند. این در حالی است که در همان بازه زمانی، تنها ۶ میلیارد دلار اتریوم (ETH) در بلاکچین آن پردازش شده است.

همان‌طور که می‌دانید، اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار بوده و بلاکچین آن فعال‌ترین شبکه بلاکچینی در جهان است – تعداد کامیت‌های ماهانه اتریوم در گیت هاب (GitHub) دو برابر بیشتر از بیت کوین (BTC) است.

ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان یک شوخی و با الهام از سگ نژاد شیبا-اینو (Shiba-Inu) ایجاد شد. این ارز دیجیتال هیچ توسعه‌دهنده فعالی ندارد و سازنده آن در سال ۲۰۱۶ میلادی به علت بیکاری تمام کوین‌های خود را فروخته است.

علاوه بر این، در صنعتی که نوید غیرمتمرکزسازی را می‌دهد، دوج کوین رفتاری متفاوت دارد. تنها یک آدرس، ۲۸ درصد و ۱۱ آدرس دیگر در مجموع، ۴۶ درصد از کل عرضه این کوین را در اختیار دارند. ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) و از طرفداران دوج کوین نیز پیش‌تر به این نکته اشاره کرده بود.

در ماه فوریه و زمانی که قیمت دوج کوین در حدود ۰٫۰۵ دلار بود، ایلان ماسک از دارندگان بزرگ این ارز دیجیتال خواست تا کوین‌های خود را بفروشند تا به این ترتیب، مشکل متمرکز بودن DOGE حل شود. در آن زمان ایلان ماسک اعلام کرد اگر چنین اتفاقی بیفتد، به صورت کامل از دوج کوین پشتیبانی خواهد کرد.

قبل از افزایش قابل توجه قیمت دوج کوین تحت تأثیر گروه وال استریت بتز (WallStreetBets) در ردیت و توییت‌های ایلان ماسک، قیمت این ارز دیجیتال در کل تاریخ هشت ساله خود تنها یک بار به سطح ۰٫۰۱ دلار رسیده بود. افزایش ناگهانی ۵۰۰ درصدی قیمت دوج کوین و صعود آن به بیش از ۰٫۴ دلار در هفته گذشته، توجه افراد زیادی را به این ارز دیجیتال جلب کرده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط تحلیل‌گران Skew.com، در هفته گذشته و همزمان با افزایش قیمت این ارز دیجیتال، تعداد کاربران جدید ساب‌ردیت دوج کوین نیز به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و از صدها نفر به هزاران نفر رسیده است.

در زمان انتشار این خبر، دوج کوین با قیمت ۰٫۲۷ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته، بیش از ۳۳۶ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل یک روزه قیمت دوج کوین (DOGE).

علاوه بر این، دوج کوین با ارزش بازار ۳۴٫۹۰۹ میلیارد دلاری خود در حال حاضر در جایگاه هشتم فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments