تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت دوج کوین (هفته اول بهمن)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحت تأثیر شکل‌گیری الگوی کف دوقلو (double bottom) و رالی بهبود اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت دوج کوین (DOGE) از منطقه حمایتی ۰٫۰۷۱-۰٫۰۶۸ دلار برگشت و با یک رشد ۲۵ درصدی، به قیمت فعلی در ۰٫۰۸۵ دلار رسید. با این حال، این الگوی صعودی می‌تواند باعث رشد قابل‌توجه دیگری شود و قیمت DOGE را از ۰٫۱ دلار هم فراتر ببرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
کندل قیمت دوج کوین
نمودار کندل یک روزه قیمت دوج کوین.

به گزارش سایت کوین گپ، دوج کوین در حال حاضر سطح مقاومتی ۰٫۰۹ دلار را به چالش می‌کشد. با این حال، در نمودار روزانه دوج کوین، چند کندل رد قیمتِ بالاتر در مقاومت ۰٫۰۹ دلاری در هفته گذشته مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده دفاع قوی از این سطح توسط فروشنده‌ها است. اگر این فشار همچنان ادامه یابد، قیمت دوج کوین ممکن است برای مدتی بین مقاومت مذکور و حمایت ۰٫۰۸ دلاری تثبیت شود.

به هر حال، یک تثبیت جزئی می‌تواند به نفع دوج کوین باشد؛ زیرا خرید بیش از حد از بهبودِ قبلی را خنثی می‌کند و آن را در بالاتر از حمایتِ اخیراً بازیابی‌شده به پایداری می‌رساند.

به گفته تحلیلگران تکنیکال، در صورتی که این میم کوین موفق به عبور از مقاومت ۰٫۰۹ دلاری شود، نشان‌دهنده از سرگیری بهبود قیمت خواهد بود. این بریک آوت می‌تواند قیمت DOGE را ۲۲ درصد بالاتر ببرد تا مقاومت ۰٫۱۱ دلاری در خط گردن الگوی کف دوقلو را به چالش بکشد.

از طرفی، شاخص Global In/Out of the Money نشان می‌دهد که ۶۰٫۳۱ درصد از آدرس‌های دوج کوین در سود و ۳۶٫۷۸ درصد از آدرس‌ها در ضرر هستند. بنابراین، بخش عمده‌ای از آدرس‌ها برای هولد کردن DOGEهای خود برای کسب سودِ بیشتر، تمایل دارند و این موضوع، احتمال فروش را کاهش می‌دهد.

شاخص Global In/Out of the Money برای دوج کوین.

شاخص‌های تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI): یک واگرایی نزولی در شیب RSI روزانه نشان‌دهنده کاهش خرید تهاجمی در بازار است. این واگرایی، احتمال تثبیت جزئی قیمت را قبل از شروع چرخه بازیابی بعدی، افزایش می‌دهد.

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA): EMAهای مهم (۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰) به صورت جانبی حرکت می‌کنند که نشان‌دهنده احساس بی‌طرفی در بازار است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

لطفا کمی واضح تر صحبت کنید بخریم یا نه.