ایلان ماسک: دوج کوین بسته حمایتی خصوصی من برای مردم است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که دولت ایالات متحده در حال توزیع کمک‌های مالی میان مردم برای حمایت از آنها در برابر اقتصاد در معرض خطر این کشور در اثر همه‌گیری کرونا است، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا و دومین فرد ثروتمند کره زمین، این کار را با استفاده از دوج کوین (DOGE) انجام می‌دهد.

این کارآفرین میلیاردر در آخرین توییت خود ادعا کرده است که وی میم کوین DOGE را به عنوان «بسته حمایتی خصوصی» خود می‌داند.

رشد قابل‌توجه دوج کوین در ماه گذشته عمدتا به دلیل توییت‌ها و حمایت‌های ماسک از این ارز دیجیتال بوده است.

از ماه مارس گذشته که دولت ایالات متحده توزیع اولین سری از بسته‌های حمایتی ۱،۲۰۰ دلاری را آغاز کرد، قیمت دوج کوین تقریبا ۶۸ هزار درصد افزایش یافته است.

در صورتی که افراد این کمک مالی را در DOGE سرمایه‌گذاری می‌کردند، اکنون می‌توانستند حدود ۸۱۷ هزار دلار به جیب بزنند.

سرمایه‌گذاری بسته حمایتی دوم به ارزش ۵۰۰ دلار در دوج کوین، می‌توانست سودی بالغ بر ۱۲۰ هزار دلار به همراه داشته باشد. و درنهایت سرمایه‌گذاری بسته حمایتی ۱،۴۰۰ دلاری ماه آوریل در این میم کوین، می‌توانست به سرمایه‌ای بالغ بر ۱۹ هزار دلار تبدیل شود.

ثبت رکورد قیمتی جدید دوج کوین در ۰٫۷۳ دلار!

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در تاریخ ۸ می، دوج کوین، چهارمین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار، رکورد تاریخی جدیدی را در حدود ۰٫۷۳۷ دلار به ثبت رسانده است.
dogecoin-elon-musk-private-stimulus
نمودار کندل ۱ روزه قیمت دوج کوین (DOGE).

دیوید پورتنوی (David Portnoy)، چهره مشهور توییتر و بنیان‌گذار بارستول اسپورتز (Barstool Sports)، معتقد است که این رشد قیمت به دلیل انتظار معامله‌گران برای حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live) بوده است.

علاوه بر این، ارزش بازار دوج کوین نیز با بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۹۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم تقریبا برابر با ارزش بازار بیت کوین (BTC) در دو سال گذشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خانم ساسان / یک تحلیلگر اقتصادی نباید تحت تاثیر جوسازی های مختلف قرار بگیرد . شما معنی درست اقتصاد ویران شده را میدانید ؟؟ میدانید چه اتفاقی باید برای یک کشور وپول ملی آن بیفتد تا بتوانیم از واژه هایی مانند اقتصاد ویران شده برای آن کشور استفاده کنیم ؟؟ آیا چنین نشانه هایی را برای دلار آمریکا دیده اید ؟؟ آیا دلار آمریکا در مقابل ارزهایی دیگر سقوط وحشتناکی کرده است که فقط شما از آن باخبرید ؟؟ آمریکا هم میتوانست به جای توزیع بسته حمایتی به مردم آن کشور وام بدهد وپول را با بهره آن از ایشان پس بگیرد . نمایی نزدیک تر برای مشاهده اقتصاد های ویران وجود دارد . لازم نیست شما افق دیدتان را تا آمریکا گسترش بدهید

ممنونم از مشارکت شما