دوج کوین یکی از پرمعامله‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار جهانی است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۲۴ آوریل، میزان لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی دوج کوین (DOGE) برای مدت کوتاهی از بیت کوین (BTC) پیشی گرفت. این امر نشان می‌دهد در حالی که بیت کوین و اتریوم (ETH) سعی در بازیابی سطوح قبلی خود دارند، تقاضای زیادی برای DOGE و بازار آلت کوین‌ها وجود دارد.

روندها و شاخص‌های مختلف، از جمله حجم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، حجم معاملات و لیکویید شدن در بازارهای آتی نشان می‌دهند که DOGE همچنان یکی از پرمعامله‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار جهانی است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE).

اگرچه برخی از شاخص‌ها، مانند حجم معاملات روزانه در صرافی‌های کوچک اغلب اغراق‌آمیز هستند، اما تغییر دادن داده‌های بهره باز و لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی در بازارهای آتی بسیار دشوار است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وب‌سایت Bybt.com، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی دوج کوین لیکویید شده که نشان می‌دهد میزان معاملات DOGE نسبتاً بالاست.

علاوه بر این، داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نیز نشان می‌دهند که حجم معاملات روزانه DOGE در همه صرافی‎ها از بسیاری از ارزهای دیجیتال برتر بیشتر است.

حجم معاملات روزانه DOGE در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱٫۵ میلیارد دلار گزارش شده است. در حالی که در همان بازه زمانی، کاردانو (ADA)، بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) علی‌رغم داشتن ارزش بازار بیشتر، حجم معاملات روزانه کمتری را در مقایسه با دوج کوین ثبت کرده‌اند.

بخش عمده‌ای از تقاضا برای دوج کوین می‌تواند ناشی از هجوم تازه‌واردان به بازار ارزهای دیجیتال در پی روند صعودی DOGE باشد. یکی از معامله‌گران معروف با نام مستعار NYUU اظهار داشته که بیشتر این افراد در هفته گذشته اقدام به خرید دوج کوین و ریپل کرده‌اند.

علاوه بر افزایش تقاضا برای دوج کوین از سوی سرمایه‌گذاران جدید بازار ارزهای دیجیتال، داده‌های وب‌سایت دِتای (TheTie) نشان می‌دهند که شاخص‌های اجتماعی DOGE نیز در حال رشد هستند.

میانگین احساسات ​​۳۰ روزه در برابر احساسات بلند مدت برای دوج کوین (DOGE).

حجم فعالیت در توییتر و دیگر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی اغلب نشان‌دهنده علاقه واقعی به یک ارز دیجیتال در طولانی مدت است.

آیا دوج کوین روند صعودی مداومی را تجربه خواهد کرد؟

تحلیل‌گران معتقدند که تثبیت قیمت در بازار ارزهای دیجیتال قبل از یک صعود احتمالی جدید، یک اتفاق سالم و طبیعی است.

در همین راستا، جان استریت کپیتال (John Street Capital)، تحلیل‌گر رمزارزها، می‌گوید:

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، بیت کوین بیش از ۷۵ درصد رشد داشته و تثبیت قیمت آن قبل از از سرگیری روند صعودی طبیعی است. این امر همچنین باعث ورود سرمایه از سوی شرکت‌های جدید به بازار می‌شود.

در صورتی که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب بالاتر از سطوح ۵۰ هزار دلار و ۲،۲۰۰ دلار تثبیت شود، فضای مناسبی برای رشد آلت کوین‌های کوچکتر مانند دوج کوین فراهم خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments