دوج کوین به جایگاه پنجم فهرست ارزهای دیجیتال برتر صعود کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) دوج کوین (DOGE) توانست بالاترین رکورد تاریخی خود را در ۰٫۴۳۷ دلار ثبت کند. به نظر می‌رسد جهش قابل توجه این ارز دیجیتال تحت تأثیر افراد معروف در شبکه‌های اجتماعی یا تحولات بزرگ در پروژه نبوده است.

بر اساس داده‌های بازار، در زمان انتشار این خبر دوج کوین با قیمت ۰٫۳۸۵ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۹۰ درصد و از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، بیش از ۵ هزار درصد افزایش یافته است.

نمودار کندل یک روزه قیمت دوج کوین (DOGE).

علاوه بر این، این ارز دیجیتال موفق شد با ارزش بازار ۴۹٫۰۲۷ میلیارد دلاری خود از تتر (USDT)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT)، یونی سواپ (UNI) و لایت کوین (LTC) پیشی بگیرد و به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شود.

۷ ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار| دوج کوین در جایگاه پنجم.

همچنین، به دنبال رشد ۵۰۰ درصدی دوج کوین طی ۷ روز گذشته، ارزش بازار این ارز دیجیتال از ارزش بازار ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines)، یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در ایالات متحده نیز فراتر رفت.

در روزهای اخیر، خرده‌فروشی‌های بیشتری این ارز دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند. به عنوان مثال، روز سه‌شنبه یک کلوپ شبانه محبوب در میامی اعلام کرد که دوج کوین را برای پرداخت هزینه خدمات خود از مشتریان قبول می‌کند.

علاوه بر این، مارک کیوبن (Mark Cuban)، مالک باشگاه بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks) که یکی از طرفداران دوج کوین نیز به شمار می‌رود، اعلام کرد که فروشگاه این تیم از زمان پذیرش توکن DOGE در ماه مارس، کالاهایی به ارزش بیش از ۱۲۲ هزار دوج کوین (بیش از ۱۶ هزار دلار) را به فروش رسانده است. کیوبن اظهار داشت که این تیم هیچ‌کدام از این دوج کوین‌ها را نخواهد فروخت.

اگرچه ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) و از طرفداران دوج کوین نیز در توییت جدید خود به این ارز دیجیتال اشاره کرده است، اما به نظر می‌رسد که افزایش قابل توجه قیمت DOGE به دلیل جو حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال باشد.

با این حال، برخی دیگر از تحلیل‌گران نیز معتقدند که جهش قیمت دوج کوین، به دلیل توییت‌های ایلان ماسک در مورد این ارز دیجیتال بوده است. علاوه بر این، آزاد اعلام شدن بحث و گفتگو در مورد برخی از ارزهای دیجیتال، از جمله دوج کوین در گروه وال استریت بتز (WallStreetBets) نیز ممکن است در رشد DOGE نقش داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments