رشد توکن‌های دیفای همزمان با تثبیت قیمت بیت کوین در ۳۲ هزار دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همزمان با تلاش گاوهای بیت کوین (BTC) برای تثبیت قیمت این ارز دیجیتال در بالاتر از ۳۲ هزار دلار، چین لینک (LINK) و آوه (AAVE) به بالاترین سطح جدید خود رسیدند.

قیمت بیت کوین طی آخر هفته در محدوده ۳۲ هزار دلار تا ۳۳،۵۰۰ دلار در نوسان بود. در زمان انتشار این خبر، این ارز دیجیتال با قیمت ۳۲،۳۲۷ دلار معامله می‌شود.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase).

برخی از تحلیل‌گران هشدار می‌دهند كه افت اخیر قیمت بیت کوین ممکن است نشانه کاهش خرید این ارز دییجیتال از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی باشد؛ چون از تاریخ ۱۹ ژانویه، فشار فروش در آسیا افزایش یافته است.

با وجود روند نزولی فعلی بیت کوین، برخی از سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان بر پیش‌بینی خود مبنی بر رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار قبل از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی پایبند هستند. این امر نشان می‌دهد که به دلیل افزایش احساسات سرمایه‌گذاران و پیشنهادات جدید برای صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، موسسات نسبت به آینده این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند.

در حالی که بیت کوین هنوز با سطح مقاومتی ۳۳ هزار دلار دست و پنجه نرم می‌کند، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر درون زنجیره‌ای، از یک روند صعودی برای بیت کوین خبر می‌دهد. به گفته وو، شاخص نسبت سود حاصل از صرف هزینه (SOPR) برای بیت کوین کاهش یافته است. شاخص SOPR، معیاری است که نسبت سود بیت کوین را با تقسیم قیمت فروخته شده بر قیمت پرداخت شده، محاسبه می‌کند.

شاخص SOPR برای بیت کوین.

وو اظهار داشت، سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود با ضرر ندارند. این امر، نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند کف قیمتی خود را پیدا کند.

آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای در اوج!

در حالی که بیت کوین به دنبال سطوح حمایتی است، آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای یک روند صعودی به خود گرفته‌اند. در همین راستا، پولکادات (DOT)، آوه، کرو دائو توکن (CRV) و سوشی‌سواپ (SUSHI)، تقریبا ۵ تا ۷ درصد رشد داشتند.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

افزایش قیمت بسیاری از توکن‌های دیفای، تا حد زیادی نتیجه افزایش فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بوده است. داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات ماهانه صرافی‌های غیرمتمرکز از ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی در حال افزایش بوده و در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پلتفرم‌های دیفای، ۲۳٫۸۹ میلیارد دلار است.

حجم معاملات ماهانه صرافی‌های غیرمتمرکز بر حسب پروژه.

علاوه بر این، چین لینک همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و موفق به ثبت بالاترین قیمت خود، یعنی ۲۵٫۵ دلار نیز شد. آوه نیز به بالاترین قیمت خود در طول تاریخ، یعنی ۲۴۴٫۳۷ دلار رسید و ارزش کل دارایی‌های قفل شده در این پلتفرم، ۳٫۴۴ میلیارد دلار است.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، ۹۴۹٫۴۸ میلیارد دلار و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز، ۶۳٫۶ درصد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments