تنها ۶۰ روز تا هاوینگ! قیمت بیت کوین نزولی می‌شود یا صعودی؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در آستانه رویداد هاوینگ، با دقت حرکت بازار را که نشان از شروع یک چرخه صعودی جدید دارد، زیر نظر گرفته‌اند.

در حال حاضر، ۶۰ روز تا این رویداد باقی مانده و طبق داده‌های تاریخی، قبل از هاوینگ معمولا یک اصلاح قیمتی به وقوع می‌پیوندد که با افزایش قیمت پس از هاوینگ، ادامه پیدا می‌کند.

اصلاح قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ

تجزیه و تحلیل روند بیت کوین از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۰۹، یک حرکت تکراری را نشان می‌دهد. در واقع، کاهش قابل توجه قیمت قبل از هر رویداد هاوینگ، زمینه را برای افزایش قیمت آن فراهم می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۲، تنها چند ماه قبل از هاوینگ، قیمت بیت کوین حدود ۵۰.۷۸ درصد کاهش یافت. با این حال، قیمت پس از هاوینگ، سقف‌های قیمتی جدیدی را ثبت کرد. الگوهای مشابهی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نیز مشاهده شد که اصلاحات قبل از هاوینگ، قیمت بیت کوین را به ترتیب ۴۰.۳۷ درصد و ۶۳.۰۹ درصد کاهش دادند و پس از آنها، قیمت به صورت چشمگیری افزایش یافت.days-before-btc-halving

در اوایل سال ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین رشدی ۲۱.۱۷ درصدی را تجربه کرد و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد شروع قریب‌الوقوع بازار صعودی برانگیخت. با این حال، اگر الگوهای تاریخی را در نظر بگیریم، قیمت ممکن است تا پیش از هاوینگ اصلاح شود و تا ۴۵ هزار دلار کاهش یابد.

شروع بازار صعودی پس از رویداد هاوینگ

پس از رویداد هاوینگ در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به ترتیب افزایش‌های خیره‌کننده ۱۱۰۰۰، ۳۰۷۲ و ۷۰۰ درصدی را تجربه کرد. این چرخه‌های صعودی بین ۳۶۵ تا ۵۴۹ روز به طول انجامید که منعکس‌کننده تأثیر عمیق هاوینگ بر پویایی بازار است. در صورت تکرار تاریخ، سقف بعدی قیمت بیت کوین در آوریل یا اکتبر ۲۰۲۵ ثبت خواهد شد.days-before-btc-halving

چرا باید بیت کوین خود را ۱۸ ماه پس از هاوینگ بفروشیم؟

در کنار این الگوهای چرخه‌ای، قاعده معاملاتی انباشت به جریان که توسط تحلیلگری به نام پلن‌بی (Plan B) ایجاد شده است، یک رویکرد استراتژیک برای خرید و فروش بیت‌کوین ارائه می‌کند. این استراتژی شامل خرید شش ماه قبل از هاوینگ و فروش ۱۸ ماه پس از آن است. به این ترتیب، معامله‌گر می‌تواند حداکثر سود را به دست آورد.

پلن‌بی تاکید کرده که اگرچه این یک مدل پیش‌بینی نیست، اما امکان ایجاد سود ۴ برابری را در چرخه فعلی برای معامله‌گران فراهم می‌کند.days-before-btc-halving

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments