زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد قطع می‌شوند! سرنوشت صرافی‌های ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در نامه‌ای که از سوی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت یا «شاپرک» برای شرکت‌های پرداخت‌یار ارسال شده است، تاکید شده که تمامی درگاه‌های پرداخت باید دارای نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) باشند و هویت دارنده درگاه پرداخت با هویت دارنده نماد منطبق باشد، در غیر اینصورت درگاه پرداخت غیرفعال خواهد شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت پیوست، شاپرک اعلام کرده که پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک اینماد از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ طی ۶ هفته غیرفعال خواهند شد. این در حالی است که هنوز شرایط صدور اینماد برای برخی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه مالی از جمله فعالان رمزارز و صرافی‌های رمزارزی مشخص نشده است.

شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز، در شرایط فعلی جزو بخش‌هایی هستند که هنوز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نتوانسته برای آنها اینماد صادر کند و تصمیم‌گیری در مورد آنها را به بانک مرکزی سپرده است. تاکنون این شرکت‌ها از طریق پرداخت‌یارها اقدام به دریافت درگاه پرداخت می‌کردند. حال الزام به دریافت اینماد از سوی تمامی دارندگان درگاه‌های پرداخت، آینده فعالیت این دسته از کسب‌وکارها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

هنوز بانک مرکزی و شاپرک هیچ اظهار نظری در مورد کسب‌وکارهایی که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند، نکرده و مشخص نیست که آیا همچنان این شرکت‌ها با تایید بانک مرکزی موفق به دریافت اینماد خواهند شد یا خیر.

به دنبال ارسال این نامه، اعتراض فعالان این حوزه آغاز شد. در همین راستا، انجمن فناوران زنجیره بلوک با ارسال بیانیه‌ای، تهدیدها و هشدارهای جدید جهت اعمال محدودیت‌ها برای کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارزها را مصداق سوزاندن پیکر نیمه‌جان اقتصاد دیجیتال و در نتیجه، خروج سرمایه‌های اقتصادی و انسانی از کشور دانسته است.

انجمن فناوران زنجیره بلوک عواقب انجام این کار را «۱) خروج گسترده دارایی به پلتفرم‌های خارج از کشور و در معرض خطر مسدود شدن میلیاردها دلار از سرمایه کاربران ایرانی و قطع درآمد مالیاتی دولت از این حوزه، ۲) رونق بازار زیرزمینی تبادل رمزارز و خارج شدن از مدار کنترل کسب‌وکارهای سالم و در نتیجه، افزایش جرائم و کلاهبرداری‌های این حوزه و ایجاد موجی از نارضایتی در ۵ میلیون کاربر فعال این حوزه، ۳) نابودی کامل کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارز به واسطه نبود ابزار استاندارد گردش مالی و ۴) از بین رفتن ظرفیت و فرصت‌های این حوزه در زمینه اشتغال نیروهای انسانی و خروج نخبگان و مهاجرت کسب‌وکارهای حوزه تبادل به کشورهای خارجی» می‌داند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خسته نشدن از وضع کردن قانون های مسخره و بدون تفکر

رمز ارزها به جز ضرر و نابودی ۹۰درصد دارایی های فعالین در این حوزه و خروج دارایی ها از کشور سودی نداره و کاملا کلاهبرداریه بسته بشه بهتره

آره فقط برا کله گنده ها منفعت داره