افت کلی بازار ارزهای دیجیتال در پی انتشار داده‌های تورم آمریکا!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازارهای رمزارزها و سهام پس از انتشار گزارش تورم در 13 سپتامبر دچار افت شدند. این گزارش نشان داد که حتی با کاهش قیمت بنزین به پایین‌ترین حد در چند ماه اخیر و راکد شدن بازار مسکن، داده‌های مربوط به تورم ماه آگوست 0.۱ درصد نسبت به ماه گذشته آن افزایش داشت و به 8.3 درصد رسید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، در حالی که فعالان بازار و سرمایه‌گذاران افزایش بعدی بهره فدرال رزرو را 0.75 واحد تخمین زده بودند، بسیاری نیز این فرض را پذیرفتند که گزارش CPI در 13 سپتامبر کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، ارائه شده است.

با توجه به این میزان افزایش تورم، معامله‌گران رمزارزها انتظار داشتند که بیت کوین، اتریوم و آلت‌کوین‌های منتخب دیگر به سمت بالا حرکت کنند. اما واضح است که کاملا برعکس این اتفاق افتاده است.

سهام داوجونز نیز در حدود 2.6 درصد کاهش یافته است، در حالی که S&P 500 و نزدک به ترتیب 2.9 درصد و 3.6 درصد سقوط کردند. به طور طبیعی، قیمت دارایی‌های پرریسک نیز کاهش یافت. بدین ترتیب، قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد از حرکت صعودی آخر هفته اخیر خود را با عقب نشینی 9 درصدی به 20350 دلار کاهش داد.

تنها 1 روز مانده به رویداد Merge، قیمت اتریوم نیز با ۵.۶ درصد کاهش به ۱۶۱۵ دلار رسید. در کل 100 ارز دیجیتال برتر در حال حاضر ضررهای تک تا دو رقمی را تجربه می‌کنند.

در حالی که رالی آخر هفته بیت کوین از 9 سپتامبر تا ابتدای این هفته ادامه داشت و قیمت تا 22800 دلار افزایش یافت، تحلیل‌ها هشدار می‌داد که بیت کوین اکنون نزدیک به یک مقاومت سربار کلیدی معامله می‌شود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، مقاومت چند ماهه از بالاترین سطح تاریخ بیت کوین حفظ شد؛ زیرا زمانی که بازار باز شد و داده‌های CPI ماهانه تاثیر خود را روی بازار گذاشت، قیمت تا 22400 دلار سقوط کرد. این تحلیل همچنین ادامه الگوی مثلث نزولی نمودار بیت‌کوین را از زمانی که قیمت آن در 10 نوامبر 2021 به 69000 دلار رسید، نشان می‌دهد.

نمودار یک روزه بیت کوین به تتر

اگر رویداد Merge، پامپ قیمت‌ها را به همراه نداشته باشد، محتمل‌ترین جهت بیت کوین به سمت نزول باقی خواهد ماند.

نکته مثبتی که باید به آن توجه کرد، این است که علیرغم اصلاح قیمتی 13 سپتامبر، قیمت بیت کوین همچنان در محدوده قیمتی 90 روزه خود بین 25400 تا 17600 دلار در حال نزول است. تا زمانی که قیمت به زیر 18500 دلار یا پایین‌ترین قیمت سالانه 17600 دلار نرسد، نمی‌توان به طور مطمئن چیزی را پیش‌بینی کرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments