سلاح جدید چین در برابر آمریکا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از تسنیم: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده ارز دیجیتال چین در سال آینده میلادی جایگزین پول کاغذی این کشور شود. در صورت محقق شدن این پیش بینی‌ها توازن قدرت اقتصادی جهان به نفع چین سنگین‌تر خواهد شد.

هفته گذشته بانک مرکزی این کشور با رونمایی از ارز دیجیتال خود رسما آمادگی خود برای استفاده از ارز‌های دیجیتال در المپیک زمستانی 2022 را به رخ حریفان خود کشید. این ارز در حال حاضر در 4 شهر این کشور بصورت آزمایشی و در تراز محدود در حال استفاده است.

یک محقق ارشد در قسمت تحقیقات مالی دیجیتال دانشگاه پکینگ در اینباره می‌گوید:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سال 2020 تا سال‌ها در ذهن جهانیان ماندگار خواهد بود. آنهم تنها به 2 دلیل. اول همه‌گیری ویروس کرونا و دوم رونمایی از ارز دیجیتال چین

مطالعات در مورد ارز دیجیتال بومی چین از سال 2014 در پکن آغاز و همزمان با آن سختگیری‌های شدیدی را در قبال استفاده از بیت کوین اعمال کرد. این سختگیری‌ها در سال 2017 به اوج خود رسید و مبادلات ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین در 100 صرافی این کشور به بهانه مبارزه با پولشویی متوقف شد.

این تلاش‌های پکن می‌تواند آغاز شکست سلطه آمریکا در نظام اقتصادی جهان باشد، چرا که پس از رسمی شدن این رمزارز و استفاده از آن در تبادلات تجاری چین با کشور‌های دیگر، دلار در سطح وسیعی از معاملات جهانی حذف خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه امکان رهگیری این جابجایی‌های مالی توسط آمریکا و نه هیچ شخص ثالثی وجود ندارد رسما تحریم‌های آمریکایی علیه چین و دیگر کشور‌ها بی اثر خواهد شد و قدرت آمریکا به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

هر چند وزیر سابق خزانه داری آمریکا این موضوع را رد کرده است. وی معتقد است:

هنوز هم دلار آمریکا مبنای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی مانند نفت است و یوان دیجیتال نمی‌تواند خللی در اقتدار دلار آمریکا وارد کند.

حال باید دید در این جنگ اقتصادی کدام طرف پیروز خواهند بود.

نظر خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments