بورس شیکاگو به رتبه ۲ در حجم معاملات آتی بیت کوین رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بورس کالای شیکاگو (CME) به‌ دلیل افزایش تقاضای سازمان‌ها برای بیت‌کوین (BTC)، پس از صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج (OKEx) به دومین بازار بزرگ قراردادهای باز آتی این ارز دیجیتال تبدیل شد و از پلتفرم معاملات آتی صرافی رمزارزی بایننس (Binance Futures) نیز پیشی گرفت. داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران سازمانی به ‌سرعت سهم بیشتری از بازار ارزهای دیجیتال را به دست می‌گیرند.

اصطلاح «قراردادهای باز»، به تعداد کل قراردادهای باز بلند مدت و کوتاه ‌مدت در یک زمان معین اطلاق شده و به ‌طور معمول برای سنجش فعالیت‌های تجاری در بازار آتی استفاده می‌شود.

در تاریخ ۱۰ اکتبر، شرکت تحقیقاتیSkew  گزارش داد که قراردادهای باز آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو به شدت و به تعداد ۱۵۰۰ قرارداد افزایش یافته است. پس از آن و طی سه روز، قیمت بیت کوین با ۹ درصد افزایش به بیش از ۱۳ هزار دلار رسید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

قراردادهای باز آتی بیت‌کوین در صرافی‌های مختلف

برای سال‌های زیادی، بازار قراردادهای آتی بیت‌کوین تحت سلطه‌ی دو صرافی رمزارزی بیت‌مکس (BitMEX) و اوکی‌اکسچنج بود. در سال گذشته، صرافی‌های آتی نسل جدید مانند پلتفرم معاملات آتی صرافی بایننس، بای‌بیت (Bybit) و هوبی (Huobi) به‌سرعت گسترش یافته و به رقابت با بیت‌مکس پرداختند. قراردادهای آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شدند. حال پس از سه سال، این بورس به دومین بازار بزرگ قراردادهای آتی بیت‌کوین تبدیل شده است.

بر اساس داده‌های Skew، بورس کالای شیکاگو در حال حاضر ۷۹۰ میلیون دلار از قراردادهای آتی کوتاه مدت و طولانی مدت بیت‌کوین را در اختیار دارد. این رقم، تنها ۱۹ میلیون دلار از ارزش قراردادهای آتی بیت‌کوین در صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج کمتر است.

چامات پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya)، مدیر عامل میلیاردر شرکت سوشیال کپیتال (Social Capital)، معتقد است که به‌زودی بانک‌ها و مؤسسه‌های بیشتری از بیت‌کوین پشتیبانی خواهند کرد. همچنین، سرمایه‌گذار و میلیاردر مشهور وال استریت، پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) اظهار داشت که مؤسسه‌های بزرگ در حال بررسی بیت‌کوین به‌عنوان یک محافظ عالی در برابر تورم و همچنین، روشی برای تکامل طولانی مدت هستند. اما، تحلیل‌گران تکنیکال خاطر نشان می‌کنند كه چشم‌انداز كوتاه مدت و میان مدت بیت‌کوین/ دلار آمریکا نیز همچنان روشن است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments