رشد قابل‌توجه کاردانو پس از اضافه شدن به فهرست کوین‌ بیس پرو!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز سه‌شنبه ۱۶ مارس، صرافی رمزارزی کوین بیس پرو (Coinbase Pro)، از پشتیبانی از ارز دیجیتال کاردانو (ADA) خبر داد.

طبق گزارش‌ها، معاملات ارز دیجیتال کاردانو در صورت مساعد بودن شرایط نقدینگی آن، از تاریخ ۱۸ مارس و به ازای جفت ارزهای دلار آمریکا (USD)، بیت کوین (BTC)، یورو (EUR) و پوند (GBP)، بر روی پلتفرم کوین بیس پرو در دسترس خواهد بود. البته لازم به ذکر است که کاردانو تنها به پلتفرم حرفه‌ای کوین بیس اضافه خواهد شد و پلتفرم Coinbase.com هنوز این ارز دیجیتال را به فهرست خود اضافه نمی‌کند.

پس از انتشار این خبر، قیمت کاردانو بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ۱٫۲۹ دلار رسید. با این حال، سرمایه‌گذاران نگران هستند که آیا این روند صعودی ادامه خواهد یافت یا نه.

در زمان انتشار این خبر، کاردانو با قیمت ۱٫۲۳۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹٫۴ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۶ درصد رشد دارد. علاوه‌ بر این، این ارز دیجیتال با ارزش بازار ۳۹٫۷۳۵ میلیارد دلاری خود، در حال حاضر رتبه سوم ارزهای دیجیتال برتر را به خود اختصاص داده است.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت ارز دیجیتال ADA.

کاردانو از تاریخ ۷ فوریه یک خط روند حمایتی را تشکیل داده بود که در نهایت در تاریخ ۱۱ مارس شکسته شد و منجر به فروش قابل‌توجه این ارز دیجیتال در بازار شد. همین خط روند در حال حاضر به عنوان یک سطح مقاومتی عمل می‌کند.

مدل قیمت IOMAP برای ارز دیجیتال ADA.

علی‎رغم این مقاومت، مدل قیمت IOMAP برای کاردانو نشان می‌دهد که عملا هیچ مانعی بالاتر از ۱٫۲۷ دلار وجود ندارد و سطوح ۱٫۰۶ دلار تا ۱٫۱۷ دلار نیز حمایت قوی را ارائه می‌دهند.

در صورتی که قیمت کاردانو نتواند بالاتر از ۱٫۲۴ دلار تثبیت شود، می‌توان انتظار داشت که این ارز دیجیتال به ۱٫۱۷ دلار سقوط کند و در صورت کاهش بیشتر قیمت، احتمال سقوط آن تا ۱٫۰۶ دلار نیز وجود دارد. در مقابل، تثبیت قیمت بالاتر از ۱٫۲۴ دلار می‌تواند قیمت کاردانو را تا ۱٫۳۶ دلار افزایش دهد؛ چون تا این سطح، مقاومت چندانی پیش روی کاردانو قرار ندارد.

چارلز هاسكینسون (Charles Hoskinson)، مدیر عامل شرکت IOHK معتقد است كه اضافه شدن ارز دیجیتال ADA به فهرست کوین بیس پرو، آغاز یك رابطه عالی است كه وی انتظار دارد در طول سال‌های آینده گسترش یابد.

هاسكینسون در روزهای گذشته نیز اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ شرکت در حال مهاجرت از اتریوم به شبکه کاردانو هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments