کاردانو به رتبه چهارم فهرست ارزهای دیجیتال برتر صعود کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز یک‌شنبه ۳۰ می، کاردانو (ADA) با عملکرد خوب خود بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت و اخبار منتشرشده مبنی بر نزدیک‌شدن این شبکه به راه‌اندازی قراردادهای هوشمند، منجر به بهبود جزئی بازار شد.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به رنگ سبز درآمد!

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط کوین گکو (CoinGecko)، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال روز یک‌شنبه ۴٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱٫۶ تریلیون دلار رسید. در این میان، کاردانو با ۱۷ درصد رشد پیشگام بود و عملکرد قابل‌توجهی را از خود به نمایش گذاشت.

در حال حاضر، ارز دیجیتال کاردانو با قیمت ۱٫۶۷ دلار معامله می‌شود و با ارزش بازار ۵۳٫۶۷۷ میلیارد دلاری خود، در جایگاه چهارم فهرست ارزهای دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار قرار دارد.
cardano-fourth-largest-cryptocurrency
نمودار کندل یک روزه قیمت کاردانو (ADA).
علاوه بر این، روز گذشته قیمت تمامی ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار نیز تا حدودی افزایش یافت. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) ۳٫۶۷ درصد رشد داشت و به ۳۶،۹۵۴ دلار رسید. اتریوم (ETH) با ۷٫۴۵ درصد رشد، به ۲،۵۶۴ دلار صعود کرد و قیمت بایننس کوین (BNB) نیز با یک رشد ۵٫۷۴ درصدی، به حدود ۳۴۹ دلار رسید.
cardano-fourth-largest-cryptocurrency
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

با این حال، احساسات معامله‌گران نسبت به بازار طی آخر هفته همچنان نزولی است و سرمایه‌گذاران به گمانه‌زنی‌ها در مورد سقوط بیشتر قیمت بیت کوین ادامه می‌دهند. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال نیز به ۱۰ رسیده که بیانگر «ترس شدید» در بازار است.

چه عواملی باعث رشد قیمت کاردانو شده‌اند؟

به نظر می‌رسد شرایط اشباع فروش به دنبال آخرین اصلاح بازار در روز یک‌شنبه، به نفع ADA بوده است. این ارز دیجیتال روز شنبه برای مدت کوتاهی به سطح اشباع فروش در شاخص قدرت نسبی ساعتی رسید و ۲۴ ساعت بعد، به سرعت صعود کرد.

قبل از سقوط سریع بازار در تاریخ ۱۹ می نیز، کاردانو در میان دارایی‌های دیجیتال با عملکرد خوب قرار داشت. در تاریخ ۱۶ می، این ارز دیجیتال توانست بالاترین رکورد تاریخی خود را در حدود ۲٫۴۶ دلار ثبت کند. جدای از تغییرات فوری در احساسات بازار، شاخص‌های فاندامنتال ADA دست نخورده باقی مانده است.

علاوه بر این، IOHK، شرکت توسعه‌دهنده کاردانو، در حال راه‌اندازی شبکه آزمایشی قرارداد هوشمند آلونزو (Alonzo) است. این شرکت راه‌اندازی تدریجی شبکه آلونزو را برای ماه‌های می و ژوئن برنامه‌ریزی کرده و پذیرندگان اولیه فرصت دارند تا ماه آینده، اولین شبکه آزمایشی آلفا به نام آلونزو بلو (Alonzo Blue) را آزمایش کنند.

همان‌طور که شرکت IOHK توضیح می‌دهد، هارد فورک آلونزو از طریق ادغام اسکریپت‌های پلوتوس (Plutus) بر روی بلاکچین، قابلیت‌های جدید و مهیجی را برای کاردانو به ارمغان خواهد آورد. این هارد فورک، برای اولین بار اجرای قراردادهای هوشمند و استقرار طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جدید دیفای را در شبکه کاردانو امکان‌پذیر می‌کند.

چارلز هاسكینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، اخیرا در یوتیوب اعلام کرده كه پس از اتمام راه‌اندازی آلونزو، توجه این تیم به حل مشکل مقیاس‌پذیری معطوف خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments