تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۸ شهریور)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و آلت کوین ها ممکن است چند روز دیگر در یک محدوده کوچک باقی مانده و سپس یک حرکت مهم انجام دهند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، که به‌صورت هفتگی از سایت رمزارز نیوز منتشر می‌گردد، در تاریخ 18 شهریور (8 سپتامبر) بررسی خواهیم کرد.

اصلاح‌های قیمت، برای بالا رفتن قدرت روند صعودی مفید هستند؛ زیرا آن‌ها قدرت و فعالیت بازار را بیشتر می‌کنند و به تریدرهایی که فرصت‌های قبلی را از دست داده‌اند، فرصت ورود مجدد در سطوح پایین‌تر را می‌دهند.

حدود 68 سرمایه‌گذار رمزارز، هنگام افت قیمت اخیر اتریوم همین کار را کردند و بین 1,000 تا 10,000 اتر خریداری کردند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

خرید کردن درحالی که احساسات بازار درمورد روند کوتاه مدت نزولی است، در طی یک اصلاح قیمت، کار آسانی نیست؛ اما در حالتی که روند میان مدت صعودی است، عموما کار درستی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

صعود و نزول‌ها تنها درصورت بازگشت مجدد تایید می‌شوند؛ با این وجود، فروش در نقاط سقف و خرید در نقاط کف کار دشواری است. درمقابل، تریدرها می‌توانند هنگامی‌ که قیمت چندین بار از یک سطح حمایت بازگشت پیدا می‌کند، اقدام به خرید کنند.

حتی این خریدها نیز بدون خطا نیستند؛ زیرا بارها پیش آمده که قیمت اندکی پرش پیدا می‌کند، تنها به این علت که بتواند با شدت بیشتری به پایین برگردد و سطح حمایت را بشکند. به همبن دلیل، تریدرها باید همواره یک حد ضرر را برای خود درنظر گرفته و از سرمایه‌ی خود محافظت کنند.

بیایید نمودارها را بررسی کنیم تا متوجه شویم قیمت بیت کوین و اتریوم در چه وضعیتی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

گاوها (حامیان بازار صعودی) درحال تلاش برای دفاع از سطح 9,835 دلاری قیمت بیت کوین هستند، که در نمودار کندل استیک (شمعی) سه روز گذشته دیده شده بود. با این وجود، آن‌ها نتوانستند قیمت را به بالاتر از 10,625 دلار برسانند، که نشان می‌دهد موج خرید در سطوح بالاتر قطع می‌شود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

روند کوتاه مدت منفی شده است، زیرا میانگین‌های حرکتی یک تقاطح نزولی را تشکیل داده‌اند و شاخص RSI در محدوده‌ی منفی قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها (حامیان بازار نزولی) به بازی برگشته‌اند.

اگر آن‌ها بتوانند قیمت بیت کوین را به کمتر از 9,835.20 دلار برسانند، حمایت کوچکی در 9,540 دلار را پیش رو خواهند داشت، که نزدیک به مثلث متقارن بزرگ و همچنین تارگت (هدف) الگوی شکست سر و شانه است.

اگر این حمایت نیز بشکند، سقوطی به 9,000 و سپس 8,000 دلار امکان‌پذیر است. چنین حرکتی احساسات بازار را تغییر داده و موجب دور کردن خریداران خواهد شد.

این دیدگاه نزولی درصورتی غیرمعتبر خواهد شد که گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 11,000 دلار برسانند و بالاتر از آن سطح نگه دارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

بازگشت از سطح 308.392 دلار نتوانست به حمایت قبلی برسد و در 6 سپتامبر قیمت اتریوم موفق نشد از مقاومت 366 دلاری بگذرد، که یک علامت منفی بزرگ است. یک بازگشت ضعیف بعد از یک سقوط شدید، نشان می‌دهد که اتر احتمالا با یک موج فروش دیگر روبرو خواهد شد.

نمودار قیمت اتریوم. منبع: TradingView

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت اتریوم را در کمتر از 308.392 دلار نگه دارند، سقوطی به 288 دلار امکان‌پذیر است. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشیم زیرا اگر از دست برود، ممکن است سقوط تا 220 دلار ادامه پیدا کند.

EMA بیست روزه (390 دلار) درحال کاهش است و شاخص RSI به محدوده منفی سقوط کرده است، که نشان می‌دهد خرس‌ها فعلا در این بازار برتری دارند.

این دیدگاه نزولی درصورتی غیرمعتبر خواهد شد که نرخ جفت‌ارز اتر و دلار آمریکا بتواند محدوده مقاومت 366 تا 400 دلار را بشکند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments