تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۲۷ شهریور)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و چند آلت کوین شکستی به بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی انجام داده‌اند، که نشان می‌دهد گاوها درحال تلاش برای به‌دست گرفتن کنترل بازار هستند. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 27 شهریور (17 سپتامبر) مطالعه خواهید کرد.

این هفته MicroStrategy که یک شرکت لیست شده در بورس نزدک است، اعلام کرد 16,796 بیت کوین را به دارایی فعلی خود، یعنی 21,454 بیت کوین، اضافه کرده است. این یعنی در کمتر از یک سال، این شرکت 38,250 بیت کوین جمع‌آوری کرده است. این موضوع موجب شده که MicroStrategy به اولین شرکت عمومی که به پذیرش استانداردی از بیت کوین رسیده، مبدل شود.

شرکت‌های بزرگ دیگر ممکن است ردپای MicroStrategy را دنبال کنند، اما براساس اظهارات یک مهندس نرم‌افزار با نام مستعار Datavetaren، احتمالا مجبور می‌شوند در سطوح قیمتی بالاتری خرید کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

Jim Cramer، میزبان برنامه Mad Money در CNBC، گفته است که ممکن است یک درصد از پورتفوی خود را در بیت کوین قرار دهد، زیرا از نظر او طلا خطرناک است. در یک پادکست با Anthony Pompliano، وی گفت که ذخیره کردن طلا خطرناک است، به همین دلیل او به بیت کوین علاقمند است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین شهریور

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

در اخبار دیگر، نویسنده‌ی کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، Robert Kiyosaki گفت که بیت کوین در لیست سه سرمایه‌گذاری بلند مدت برتر قرار دارد که همه باید در پورتفوی خود داشته باشند.

Kiyosaki باور دارد که سرمایه‌گذاران در زمان انتشار واکسن ویروس کرونا، این دارایی‌های امن را رها خواهند کرد؛ اما با توجه به گفته وی، این می‌تواند یک فرصت خرید خوب باشد.

در مجموع، بیت کوین به داشتن یک چشم‌انداز صعودی در بلند مدت ادامه می‌دهد، اما تریدرها در کوتاه مدت باید انتظار چه چیزی را داشته باشند؟ بیایید نمودارها را تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در 27 شهریور

بیت کوین در 15 سپتامبر شکستی به بالاتر از EMA بیست روزه (10,759 دلار) انجام داد و حالا در حال تلاش برای نگه‌داشتن قیمت در بالاتر از مقاومت 11,000 دلاری است. این موضوع هیجان‌انگیز است؛ زیرا هرچقدر که قیمت از نقطه کف اخیر خود یعنی 9,835 دلار، بیشتر فاصله بگیرد، بازگرداندن اصلاح قیمت برای خرس‌ها دشوارتر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین شهریور

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

دو سطح بعدی دیگری که خرس‌ها ممکن است در آن سعی کنند روند نزولی را بازگردانند، SMA پنجاه روزه (11,269 دلار) و بالاتر از آن در خط روند نزولی است.

حتی اگر نرخ جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا از یکی از این مقاومت‌های بالایی شروع به کاهش کند، باز هم خرس‌ها باید چندین سطح حمایت را پشت سر بگذارند تا قیمت به 9,835 دلار برسد، که احتمالا کار دشواری خواهد بود.

شاخص RSI یک بریک‌اوت (شکست) را از خط روند نزولی خود انجام داده و به ناحیه مثبت رسیده است؛ که نشان می‌دهد ممنتوم بازار به نفع گاوهاست. اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالاتر از 11,700 دلار برسانند، آن‌گاه صعودی به 12,460 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتر امروز به پایین‌تر از حمایت 366 دلاری رسید، اما از 354.381 دلار بازگشت. این نشان می‌دهد که گاوها درحال خرید در سطوح پایین‌تر هستند. آن‌ها اکنون تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

اگر آن‌ها موفق شوند، نرخ جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا می‌تواند به سطح اصلاح 61.8 درصدی فیبوناچی در 419.473 دلار برسد. این سطح می‌تواند مانند یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت اتریوم را به بالاتر از آن برسانند، بازدید مجددی از مقاومت 480 تا 488.134 دلاری امکان‌پذیر است.

این دیدگاه صعودی درصورتی غیرمعتبر خواهد شد که قیمت نسبت به میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کرده و به کمتر از 353.43 دلار برسد. چنین حرکتی احتمالا موج فروشی را ایجاد خواهد کرد که می‌تواند قیمت را تا حمایت حیاتی 308.392 دلاری پایین بکشاند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments