تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (تاریخ ۲۴ خرداد)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هنگامی که در 11 ژوئن بازار سهام دچار اصلاح شد، موج فروش بیت کوین رخ داد؛ اما حالا با وجود اینکه ارزش سهام‌ها بالاتر فته، بیت کوین و آلت‌ کوین‌ها هنوز موفق به بازیابی و بهبود نشده‌اند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را در تاریخ 24 خرداد (13 ژوئن) مطالعه خواهید کرد.

شاخص S&P 500 در 11 ژوئن 5.89 درصد سقوط کرد، که چهارمین افت قابل توجه آن در سال جاری بود. این اتفاق، موج شدید فروش در ماه مارس را تداعی کرد، هنگامی که با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران، بیشتر کلاس‌های دارایی خود را فروختند.

با وجود این‌که طلا در 11 ژوئن توانست در حالت سبز روز را به اتمام برساند، بیت کوین 6.16 درصد افت پیدا کرد. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران، طلا را امن‌تر از برترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین می‌دانند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سازمانی (OECD)، در گزارشی گفت که دولت‌ها باید برای موج دوم ویروس کرونا آماده باشند. OECD شدیدا بر ادامه یافتن سیاست‌های پولی سازگارکننده و تسهیلات عمومی بالاتر، تا زمان کاهش یافتن تورم و نرخ بیکاری و افزایش یافتن فعالیت اقتصادی، تاکید کرد.

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

در بحران فعلی، بدهی ایالات متحده از 26 تریلیون دلار گذشته است. همین‌طور که اسناد موجودی بانک‌های مرکزی بیشتر می‌شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی تصمیم گرفته‌اند که در دارایی‌های پرریسک‌تر مثل بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، تا از دارایی خود درمقابل بحران‌های ارزی آینده، محافظت کنند.

اگر موج دوم ویروس کرونا به همان اندازه که متخصصان پزشکی پیش‌بینی می‌کنند بد باشد، فروش از روی وحشت رمزارزها، در کوتاه مدت غیرقابل انکار است، اما در سطوح پایین‌تر موج قوی خرید توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت اتفاق خواهد افتاد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین خط مقاومت مثلث متفارن را به سمت بالا شکست و در 10 ژوئن به 5 رقمی شدن رسید. با این وجود، 10,000 دلار باز هم ثابت کرد که مانع سختی برای عبور است؛ چراکه قیمت در 11 ژوئن شدیداً به پایین برگشت.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین. منبع: Tradingview

این بدان معناست که خرس‌ها (طرفداران بازار نزولی) مصرانه از ناحیه مقاومت بالایی بین 10,000 دلار تا 10,500 دلار، دفاع می‌کنند.

گاوها (حامیان بازار صعودی)، SMA پنجاه روزه (9,177 دلار) را در 11 ژوئن حفظ کردند و توانستند جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا را داخل مثلث نگه دارند. با این وجود، خریداران در تلاشند که قیمت را بالای EMA بیست روزه یعنی 9,529 دلار بکشانند.

اگر قیمت از EMA بیست روزه پایین‌تر برود و تا کمتر از 9,078.96 دلار سقوط کند، افت قیمت تا 8,130.58 دلار محتمل است. اگر این سطح شکسته شود، قیمت بیت کوین یک روند نزولی جدید را شروع خواهد کرد.

از طرفی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای EMA بیست روزه برسانند، احتمالا تلاش دیگری برای فتح کردن ناحیه 10,000 تا 10,500 دلاری اتفاق خواهد افتاد. اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، قیمت احتمالا افزایش ممنتوم را تجربه کرده و یک روند صعودی پایدار را شروع خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در 10 و 11 ژوئن مقاومت 247,827 دلاری را به سمت بالا شکاند اما نتوانست آن را حفظ کند. این موضوع باعث شد بسیاری برای کسب سود، دارایی خود را بفروشند که در 11 ژوئن قیمت را دوباره تا کمتر از خط حمایت کانال صعودی پایین کشاند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: Tradingview

گاوها دوباره در کف خرید نموده و خط روند صعودی را ایجاد کردند، که باعث شد این یک حمایت مهم و تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند که قیمت دومین رمزارز برتر بازار را دوباره به کانال صعودی برسانند. اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، صعودی به 253.556 دلار امکانپذیر است.

درمقابل، اگر قیمت اتریوم به کمتر از خط روند صعودی، سقوط کند، این اتفاق نشانه‌ای از احتمال یک تغییر در روند خواهد بود.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام. چه مقاله خوبی. خیلی خوب بود.

آخرین ویرایش 3 سال پیش توسط حامد کدر