تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۲۱ تیر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

درحالی‌که بیت کوین در 9 جولای مقداری اصلاح قیمت داشت، قیمت آلت کوین ها نیز مقداری کاهش پیدا کرد، اما بسیاری از آن‌ها همچنان بالای سطوح حمایت خود باقی مانده‌اند، که نشان می‌دهد روند صعودی بازخواهد گشت. در ادامه این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را در تاریخ 21 تیر (11 جولای)، مطالعه خواهید کرد.

تریدر باسابقه، پیتر برنت، باور دارد که احتمالا فصل آلت کوین ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و او پیش‌بینی کرده است که آلت کوین ها در صعود بعدی، عملکری بهتر از بیت کوین خواهند داشت. در کوتاه مدت، ممکن است آلت کوین ها یک حرکت صعودی را بدون نیاز به حمایت بیت کوین، آغاز نمایند. اما در بلند مدت، بسیار بعید است که آلت کوین ها بتوانند درحالی که بیت کوین همچنان موفق به حرکت به سمت بالا نشده، صعود کنند.

در 9 جولای، شاخص S&P 500 اصلاح خورد و موجب سقوطی در قیمت بیت کوین شد، که این نشان‌دهنده همبستگی بین این دو می‌باشد. همین‌طور که بیت کوین شکستی را به پایین‌تر از سطح 9,200 دلار تجربه می‌کرد، توجه سرمایه‌گذارانی را که به دنبال کسب سود بودند، از آلت کوین ها به سمت خود جذب کرد و قیمت آلت کوین ها را کاهش داد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

عملکرد روزانه بازرا رمزارزها. منبع: Coin360

در اخبار دیگری، به گزارش منابع رویترز، کوین بیس درحال آماده شدن برای اضافه کردن معاملات بازار بورس آمریکا به لیست معاملات صرافی خود، در سال جاری است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، می‌تواند یک محرک عظیم برای بخش رمزارزها باشد، چراکه قرارگیری آن‌ها در لیست کوین‌بیس می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران سنتی را به رمزارزها جلب کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین، در 8 جولای، بالای میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه (9,373 دلار) بسته شد، که نشانه مثبتی بود. اما گاوها (حامیان بازار صعودی) نتوانستند این شکست را رو به بالا ادامه دهند و قیمت در 9 جولای دوباره به پایین‌تر از میانگین‌های متحرک سقوط کرد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

هر دوی میانگین‌های متحرک با شیب بسیار کم باقی مانده‌اند و شاخص RSI پایین‌تر از نقطه میانی است، که نشان می‌دهد تعادلی بین عرضه و تقاضا برقرار است.

اگر خرس‌ها (حامیان بازار نزولی) بتوانند قیمت را به پایین‌تر از خط روند مثلث صعودی برسانند، بازی به نفع خرس‌ها خواهد بود و سقوطی به 8,638.79 دلار، امکان‌پذیر است.

درمقابل، اگر جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا نسبت به سطوح فعلی یا خط روند خود افزایش پیدا کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که حرکت صعودی را بازگردانند. اگر قیمت بالای 9,500 دلار باقی بماند، صعودی به 10,000 دلار یکی از احتمالات است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتر در 9 جولای، از مقاومت جزئی در 249.195 دلار پایین‌تر رفت، که نشان می‌دهد خرس‌ها مصرانه از ناحیه مقاومت 249.195 تا 253.556 دلار دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

گاوها درحال حاضر تلاش می‌کنند که از EMA بیست روزه (234 دلار) محافظت کنند. اگر دومین رمزارز برتر بازار از این سطح مقاومت به بالا حرکت کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالاتر از ناحیه مقاومت بالایی برسانند.

همانطور که در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم هفته قبل ذکر کردیم، اگر قیمت در بالاتر از 253.556 دلار بسته شود، احتمال صعود به تارگت (هدف) بعدی در 288.599 دلار، افزایش پیدا می‌کند.

درمقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از میانگین‌های متحرک برسانند، جفت ارز اتر و دلار آمریکا تا چند روز دیگر در همان محدوده گیر خواهد افتاد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments