نهنگ‌ها، عامل اصلی روند نزولی فعلی بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین (BTC)، بزرگترین دارایی رمزارزی جهان از لحاظ ارزش بازار، با بحران نقدینگی جدی روبرو است؛ چون نهنگ‌های آن دارایی‌های دیجیتال خود را جابه‌جا نمی‌کنند. در طول ۶ ماه گذشته، فقط ۳۶ درصد از میزان عرضه بیت کوین منتقل شده است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال گلس‌نود (Glassnode)، حدود ۵۰ درصد از عرضه بیت کوین در طی اوج‌های قیمتی قبلی منتقل شده بود، اما در جریان بازار صعودی فعلی، میزان عرضه نقدی بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‎ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

با اینکه نهنگ‌ها با نقل و انتقالات بزرگ خود شناخته می‌شوند، اما در چند ماه گذشته با خودداری از فروش، بیت کوین‌های خود را برای سود بیشتر نگهداری کرده‌اند.

از سوی دیگر، به گفته گلس‌نود، شاخص‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که با انتقال ثروت نهنگ‌های بیت کوین به سرمایه‌گذاران خرد، سرعت روند صعودی این ارز دیجیتال کاهش یافته و به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

در گزارش گلس‌نود آمده است:

تعداد دارندگان کوچک (دارای ۱ واحد بیت کوین یا کمتر) که تمایل به هودل (HODL) دارند، از اواسط سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ به طور مداوم افزایش یافته است. این در حالی است که آدرس‌ نهنگ‌هایی که بیش از ۱۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، نسبتا ثابت بوده و در ۱۲ ماه گذشته، تنها ۰٫۸۷ درصد بیشتر شده است. این گروه در حال حاضر ۶۲٫۶ درصد از عرضه را در اختیار دارند.

شرکت گلس‌نود با استناد به شاخص Reserve Risk – که برای ارزیابی میزان اعتماد دارندگان بلند مدت نسبت به قیمت بیت کوین استفاده می‌شود – ادعا می‌کند که انتقال ثروت بیت کوین از دارندگان بلند مدت به خریداران جدید همچنان ادامه دارد.

شاخص Reserve Risk برای بیت کوین.

تنها شرکت گلس‌نود نیست که پایان بازار گاوی بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند. ژیانگ ژوئر (jiang Zhuoer)، مدیر عامل استخر استخراج BTC.TOP نیز حدس می‌زند که بازار صعودی بیت کوین به زودی و در ماه سپتامبر پایان خواهد یافت.

تیموتی پیترسون (Timothy Peterson)، مدیر سرمایه‌گذاری‌های جهانی در شرکت Cane Island Alternative Advisors نیز با اشاره به کاهش اخیر نهنگ‌ها، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۲۵ هزار دلار کاهش یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

چنین چیزی امکان ندارد، روز به روز به مقبولیت بیت کوین و رمز ارزهای دیگر اضافه می شود و تقاضا برای خرید بیشتر می شود و چون مقدار کمی بیت کوین موجود است قیمت بالاتر می رود. خرس ها دارند زور الکی می زنند و در نهایت خسته خواهند شد. بلاکچین تسویه کننده اقتصاد مسموم حال حاضر خواهد بود. انشاالله

راستی یه مقاله تخصصی هم برای نهنگ ها و خرس ها بزارین .
ممنون.

ینی قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزارتا میاد پایین؟! 😀 اگه این طوری بشه من میرم میخرم 😀