تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۷ مهر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و آلت کوین ها می‌توانند چند روز دیگر در این محدوده باقی بمانند و تریدرها منتظر محرک‌هایی هستند که بتوانند روند حرکتی بعد را آغاز نمایند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 17 مهر (8 اکتبر) مطالعه خواهید کرد.

قیمت رمزارزها ممکن است در یک دست‌انداز باشد، اما این بدان معنا نیست که توسعه محصولات و افزایش درایی رمزارزی نهادها متوقف می‌شوند. این هفته شرکت مالی ژاپنی SBI سهم ۱۰۰ درصدی صرافی رمزارزی TaoTao را خریداری کرد.

با احتساب آخرین خرید، SBI اکنون صاحب دو پلتفرم ترید رمزارز است. این نشان می‌دهد که این شرکت مالی افزایش ترید رمزارزها در ژاپن را پیش‌بینی می‌کند و قصد دارد از این موقعیت، منفعت کسب کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

وضعیت کلی بازار رمزارزها

در حالی که کشورهایی مانند چین و کره‌جنوبی هنوز به‌ طور کامل ارزهای دیجیتال را نپذیرفته‌اند، آن‌ها در حال انجام آزمایش امکان‌سنجی برای ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. بانک مرکزی کره‌جنوبی به تازگی اعلام کرده‌است که مرحله نهایی ساخت و توزیع طرح آزمایشی CBDC خود را در سال آینده آغاز خواهد کرد. با این حال، این بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای را برای راه‌اندازی نهایی CBDC خود اعلام نکرده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین مهر

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

طبق دیگر اخبار، اداره امور مالی بریتانیا بر این باور است که تریدرهای خرد در صورتی که محصولات مشتقات رمزارزی را ترید کنند، ممکن است پول خود را از دست بدهند. بنابراین، قانون‌گذاران، این محصولات را برای تریدرهای خرد ممنوع کرده‌اند.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که اخبار منفی بر حوزه رمزارزها تسلط دارند و قیمت‌ها نیز همراه با احساسات سرمایه‌گذاران، تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یک نکته مثبت این است که قیمت‌های پایین، حداقل فرصتی را برای باز کردن پوزیشن‌های جدید بلند مدت، ایجاد می‌کنند.

بیایید نمودارها را بررسی کنیم تا متوجه شویم چه فرصت‌هایی وجود دارند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در 17 مهر

بیت کوین درحال حاضر در محدوده کوچکی گیر افتاده است و می‌توان باریک شدن باندهای اندیکاتور بولینگر را مشاهده کرد. در گذشته چنین فشردگی مشابهی موجب حرکات روند شدیدی شده بود. یک روند صعودی در انتهای جولای رخ داد و یک روند نزولی نیز در اوایل سپتامبر دیده شد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین مهر

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

با وجود این‌که پیش‌بینی جهت حرکت شکست از روی بولینگر باند دشوار است، اما شاخص RSI ممکن است دیدی را در این مورد به ما بدهد، زیرا این اندیکاتور به‌عنوان یک شاخص برتر، جهت پیش‌‌بینی حرکات قیمت شناخته می‌شود.

در حال حاضر، شاخص RSI در مثلث متقارن قرار دارد، که نشان می‌دهد بازار بین برتری گاوها یا خرس‌ها مردد است. اگر شاخص RSI این مثلث را بشکند و در بالای آن باقی بماند، این موضوع از شکست احتمالی قیمت بیت کوین به بالاتر از 11,200 دلار خبر می‌دهد.

در مقابل، اگر شاخص RSI شکستی به پایین‌تر از مثلث متقارن پیدا کند، احتمال بازدید مجدد از سطح حمایت حیاتی در 9,835 دلار، بالا خواهد رفت.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم در 17 مهر

اتر بار دیگر از باند میانی، یعنی SMA بیست روزه، پایین‌تر رفت. این نشان می‌هد که هنگامی که قیمت نسبت به این سطح مقاومت افزایش پیدا می‌کند، خرس‌ها اقدام به فروش می‌نمایند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین مهر

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت اتریوم را به کمتر از باند پایینی و حمایت حیاتی در 308.392 دلار برسانند، نرخ جفت ارز اتر و دلار آمریکا می‌تواند یک روند نزولی را آغاز کند که ممکن است منجر به سقوطی تا 240 دلار شود. شاخص RSI در چند روز اخیر، در کمتر از سطح 50 قرار داشته است، که نشان‌دهنده برتری خرس‌هاست.

با این وجود، باند پایینی در حال حاضر ثابت است و گاوها در سطوح پایین اقدام به خرید می‌کنند تا این سطح حمایت را حفظ کنند. اولین نشانه قدرت گرفتن بازار، شکست و بسته شدن در بالاتر از خط روند نزولی است. شکستی به بالاتر از باند بالایی، می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت روند صعودی باشد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments