سقوط قیمت بیت کوین به کمتر از ۹۰۰۰ دلار چه نتایجی دارد؟

آیا افت قیمت بیت کوین، در ادامه یافتن یک روند صعودی قوی‌تر موثر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از تحلیل‌ها نشان می‌دهند که سقوط اخیر قیمت بیت کوین نقطه‌ای مهم و مناسب برای سرمایه‌گذاران بلندمدت است. ناحیه حمایتی حیاتی در محدوده 8,913 تا 8,940 قرار دارد و بیت کوین از این ناحیه بازگشته است.

چند هفته اخیر، برای بیت کوین با پیش‌بینی‌ها و محاسباتی درمورد هاوینگ همراه بود. درنتیجه بازار روند کندی داشت. این توقف انرژی بیت کوین را برای حفظ ثبات صعود خود تامین می‌کرد.

با این وجود، در دو روز اخیر، بیت کوین حدود 8 درصد از ارزش خود درمقابل دلار آمریکا را ازدست داد. این موضوع، با افزایش چشمگیر شاخص داوجونز و S&P 500 شروع شد. این جایی بود که سرمایه‌گذاران پول خود را از بازار بیرون کشیدند، تا آن را به بازار سهام منتقل کنند و باعث سقوط قیمت بیت کوین شدند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

 بیت کوین برای سرمایه‌گذاران جذاب می‌شود

بیت کوین حالا برای مدتی است که در حدود 9000 دلار معامله می‌شود. اما هیچ اسپایکی در حجم سرمایه‌گذاری مشاهده نشده است. تعداد سرمایه‌گذارانی که در این بازه به بازار بیت کوین وارد شده‌اند، خیلی زیاد نیست.

با این وجود، به محض این‌که قیمت بیت کوین به کمتر از 9000 دلار سقوط کرد، ما ناگهان افزایشی در این حجم را مشاهده کردیم.

منبع: TradingView.com

نمودار روزانه جفت‌ ارز بیت کوین و دلار آمریکا، در دو روز اخیر دو سقوط را پشت سر گذاشته است. اولین سقوط جایی رخ داد که شاخص داو جونز بیش از 900 واحد افزایش یافت. سقوط دوم نیز زمانی انجام شد که بیت کوین تاحدودی بازیابی کرد و کسانی که در قیمت‌های بالا خرید خود را انجام داده بودند، از ترس سقوط دوباره، دارایی خود را فروختند (دامپ کردند).

 چرا با وجود سقوط قیمت بیت کوین روند قیمت در طولانی مدت صعودی خواهد بود؟

تمام کسانی که در هنگام صعود قیمت، خرید انجام داده بودند، طی این سقوط متحمل ضرر شدند. ما همیشه یادآوری می‌کنیم که صبر در سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. در حال حاضر، بازار در وضعیت حرص و طمع قرار ندارد، درنتیجه قیمت‌ها جذاب هستند.

اگر به نمودار هفتگی نگاه کنیم، می‌بینیم که با وجود سقوط اخیر، قیمت بیت کوین نسبت به 12 مارس افزایش فوق‌العاده‌ای داشته است.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 9,017 دلار معامله می‌شود. قیمت در کف خود به 8,794 دلار هم رسید اما با کسب ناحیه حمایتی 8,913 دلاری، شروع به افزایش کرد. لحظه شروع صعود قیمت، تاییدی برای خرید بود.

منبع
coinnounce.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments