تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم آبان)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۹ نوامبر، بیت کوین به بالای الگوی کانال صعودی حرکت کرد، اما در سطوح بالاتر شاهد برداشت سود بود که فیتیله بلند روی کندل هم نشان‌دهنده این موضوع است.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-8-20
نمودار روزانه BTC/USDT.

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین طی چند روز گذشته در منطقه اشباع خرید قرار داشته که نشان می‌دهد گاوها فشار خرید خود را حفظ کرده‌اند. اگر این فشار همچنان ادامه داشته باشد، خریداران تلاش خواهند کرد تا جفت ارز BTC/USDT را به ۴۰ هزار دلار برسانند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در مقابل، اگر قیمت دوباره به کانال بازگردد، نشان‌دهنده رد سطوح بالاتر است. در چنین شرایطی، قیمت بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴،۲۴۰ دلار) پایین بیاید. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا شکستن کندل قیمت به زیر این سطح، در کوتاه‌مدت اوضاع را به نفع خرس‌ها تغییر می‌دهد.

اتریوم

در تاریخ ۹ نوامبر، اتریوم به بالای مقاومت روانی ۲ هزار دلار صعود کرد که نشان‌دهنده خرید تهاجمی گاوها است.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-8
نمودار روزانه ETH/USDT.

رالی صعودی اخیر، شاخص RSI اتریوم را به سمت منطقه اشباع خرید سوق داده که نشان می‌دهد ممکن است یک تثبیت یا اصلاح قیمتی در راه باشد. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی را در ۲،۲۰۰ دلار متوقف کنند، اما اگر بخواهند شتاب اتریوم را تضعیف کنند، باید قیمت را به زیر ۲ هزار دلار برسانند.

در مقابل، اگر جفت ارز ETH/USDT به بالای ۲،۲۰۰ دلار برسد، مسیر برای افزایش احتمالی قیمت تا ۲،۹۵۰ دلار هموار خواهد شد؛ زیرا مقاومت قابل‌توجهی در این بین وجود ندارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments