تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم دی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس جدیدترین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از سوی اداره آمار کار، ایالات متحده در ماه دسامبر ۲۲۳ هزار شغل ایجاد کرده که بالاتر از انتظار بازار (۲۰۰ هزار شغل) است. در نتیجه، برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در ۳٫۷ درصد بدون تغییر باقی می‌ماند، نرخ بیکاری در این کشور به ۳٫۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، داده‌ها حاکی از آن هستند که تورم کل منطقه یورو از ۱۰٫۱ درصد در ماه نوامبر به ۹٫۲ درصد در ماه دسامبر کاهش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، انتشار این داده‌های اقتصادی موجب رشد بازارهای سهام آمریکا و اروپا شده و در این میان، بازار ارزهای دیجیتال نیز به رنگ سبز درآمده است. بر اساس داده‌های موجود، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک رشد ۱٫۱۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۸۲۳٫۵۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. حال سوالی که برای معامله‌گران پیش آمده، این است که آیا رالی بهبود ارزهای دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت؟

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) می‌پردازیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۴ ژانویه، قیمت بیت کوین به بالاتر از میانگین‌های متحرک صعود کرد، اما گاوها نتوانستند مانع ۱۷،۰۶۱ دلاری را پشت سر بگذارند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این مقاومت‌ بالاسری دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT.

اگرچه قیمت در ۶ ژانویه به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کرد، اما دم بلند روی کندل، خرید در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. گاوها اکنون یک بار دیگر در تلاشند تا قیمت را به بالای ۱۷،۰۶۱ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت BTC/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱۷،۸۵۴ دلار و سپس، تا ۱۸،۱۳۸ دلار صعود کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری کاهش یابد، نشان می‌دهد که این جفت ممکن است برای مدتی طولانی‌تر در محدوده ۱۶،۲۵۶ دلار تا ۱۷،۰۶۱ دلار تثبیت شود.

۲. اتریوم

اتریوم در چند روز گذشته در محدوده ۱،۱۵۰ دلار تا ۱،۳۵۲ دلار معامله شده است.

نمودار روزانه ETH/USDT.

میانگین‌های متحرک صاف شده‌اند، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها برتری کمی دارند. اگر قیمت افزایش یابد و به بالای ۱،۲۷۲ دلار برسد، جفت ETH/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری در ۱،۳۵۲ دلار صعود کند.

احتمال دیگر این است که قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک بازگردد. در این صورت، این جفت می‌‌تواند به حمایت فوری در ۱،۱۵۰ دلار کاهش یابد. در این سطح ممکن است شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها باشیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments