تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم دی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲ ژانویه از مقاومت ۴۴،۷۰۰ دلاری عبور کرد، اما با سقوط قیمت در ۳ ژانویه ثابت شد که این بریک آوت یک تله گاوی بوده است.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-10-1
نمودار روزانه BTC/USDT.

به دنبال افت قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۰،۹۳۸ دلار) خریداران وارد عمل شدند که نشان می‌دهد گاوها به شدت از سطح روانی ۴۰ هزار دلار دفاع می‌کنند.

صاف شدن شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲،۸۵۵ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی، یک عمل حرکت جانبی را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد. مرزهای این محدوده می‌توانند سطوح ۴۰ هزار دلار و ۴۵،۸۷۹ دلار باشند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اگر قیمت به زیر حمایت ۴۰ هزار دلاری سقوط کند، نشان می‌دهد که گاوها در کوتاه‌مدت تسلیم شده‌اند. در این صورت، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به حمایت بعدی در ۳۷،۹۸۰ دلار کاهش یابد.

در مقابل، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۴۵،۸۷۹ دلار برسانند، دوباره کنترل اوضاع را در دست خواهند گرفت. در چنین شرایطی، احتمال صعود این جفت ارز تا سطح ۵۰ هزار دلار وجود دارد.

اتریوم

در ۲ ژانویه، گاوها سعی کردند اتریوم را به بالای مقاومت ۲،۴۴۵ دلاری برسانند، اما فیتیله بلند روی کندل نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فشار فروش وجود دارد.

btc-and-eth-price-weekl
نمودار روزانه ETH/USDT.

قیمت در ۳ ژانویه به شدت کاهش یافت و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کرد. یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران با کاهش قیمت به سمت ۲،۱۰۰ دلار وارد عمل شدند و اکنون سعی می‌کنند قیمت را بالای سطح ۲،۲۰۰ دلار نگه دارند.

عملکرد قیمت در چند روز گذشته نشان می‌دهد که جفت ارز ETH/USDT ممکن است برای مدتی بیشتر بین سطوح ۲،۱۰۰ دلار تا ۲،۴۰۰ دلار در نوسان باشد.

در صورتی که خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۲،۱۰۰ دلار کاهش دهند، یک اصلاح عمیق‌تر به ۱،۹۰۰ دلار آغاز خواهد شد. از سوی دیگر، افزایش قیمت به بالاتر از ۲،۴۴۵ دلار می‌تواند مسیر صعود به سمت ۳ هزار دلار را هموار کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments